جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

سنگ قبر گرانیت چیست؟ انواع و ویژگی آن

فهرست مطالب
سنگ مزار گرانیت چیست و انواع سنگ گرانیت

یکی از مسائل مهمی که بعد از فوت عزیزی برای بازماندگان به میان می‌آید، انتخاب سنگ قبر مناسب است، که در اثر باراش برف، باران و همچنین تابش مستقیم نور خورشید آسیبی به آن وارد نشود. از همین رو در کنار زیبایی سنگ قبر، با دوام بودن و محکم بودن آن نیز برای بازماندگان اهمیت فراوانی دارد. سنگ گرانیت یکی از با کیفیت‌ترین سنگ‌ها و با استحکام بالا است.
یکی از کاربرد‌های آن استفاده در سنگ قبر است. این سنگ دارای انواع گوناگونی بوده و هر کدام، ویژگی‌های خود را دارا است.
شما با توجه به مطالعه انواع آن به همراه ویژگی‌های هر کدام، می‌توانید بهترین سنگ قبر گرانیت را برای متوفی خود انتخاب کنید.

سنگ مزار گرانیت چیست؟

سنگ مزار گرانیت
سنگ قبر گرانیت

سنگ مزار گرانیت یک نوع سنگ آذرین درونی است. از مقاوم‌ترین سنگ‌های موجود به شمار می‌رود. این نوع سنگ دارای دانه‌های ریز و درشت است و از کانی‌های مختلفی اعم از کوارتز، میکا و… تشکیل شده است. رنگ آن‌ها نیز بستگی به کانی‌هایی که از آن ساخته شده است دارد. معمولاً در رنگ‌های سفید، صورتی، خاکستری، مشکی، طوسی و… دیده می‌شوند.
سنگ گرانیت از معادن مختلفی مانند ایران، برزیل، هند، استرالیا و… استخراج می‌شود. سنگ گرانیت هر منطقه با منطقه دیگر، از نظر ظاهر و ویژگی‌ها متفاوت است، آن هم به‌دلیل نوع مواد معدنی‌ است که در هر منطقه وجود دارد. به عنوان مثال این نوع سنگ در ایران در رنگ‌های سفید و مشکی دانه‌دار یافت می‌شود.

انواع سنگ قبر گرانیت

سنگ قبر گرانیت انواع مختلفی دارد که به دسته‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود. برخی از این دسته‌بندی‌ها اعم از سنگ قبر گرانیت تویسرکان، برزیلی،نطنز و سیمین اصفهان است.

سنگ قبر گرانیت تویسرکان

این نوع سنگ، از معادن تویسرکان همدان استخراج شده است و ‌به‌دلیل مشکلاتی که برای این معدن به وجود آمده، باعث شده است که این سنگ گرانیت کمیاب شود. سنگ گرانیت تویسرکان، کاملاً مشکی بوده و دارای مقاوت و استحکام بالایی است.
به‌طوری که با نمونه‌های خارجی مانند سنگ گرانیت برزیلی رقابت می‌کند. از ویژگی‌های این سنگ می‌توان به تحمل بالا آن در برابر خطاطی، همچنین حک چهره، جذب بسیار کم آب و مقاوم در برابر نور خورشید نام برد.
اگر به دنبال سنگ قبری هستید که هم در عین زیبایی استحکام بالایی داشته باشد، انتخاب این سنگ گزینه مناسبی است.

سنگ قبر گرانیت برزیلی

سنگ مزار گرانیت برزیلی

سنگ مزار گرانیت برزیلی، سنگ قبر مشکی‌ رنگی است که از سنگ‌های وارداتی به شمار می‌رود. خواستگاه اصلی این سنگ، کشور چین است. این نوع سنگ تفاوتی با سنگ‌های موجود در بازار دارد و آن هم این است که همراه با افزودنی‌ها در کارخانه ساخته می‌شود.
در حقیقت می‌توان گفت این سنگ، مصنوعی است. این سنگ سطحی صاف و یکدستی داشته و دانه‌های طلایی در آن به چشم می‌خورد. ویژگی‌های این سنگ عبارتند از: به دلیل وجود سطح صاف و یکدست امکان چاپ عکس لیزری متوفی را می‌دهد، مقاومت بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف دارد و تقریباً می‌توان گفت نسبت به سنگ‌های دیگر دارای استهلاک کمتری است.

سنگ قبر گرانیت نطنز

سنگ قبر گرانیت نطنز، سنگی باکیفیت خوب و قیمتی مناسب است. جز سنگ‌ مزار ارزان در بازار به شمار می‌رود.
این نوع سنگ دارای دانه‌های سفید و مشکی است و دو طیف رنگی طوسی و مشکی را هم دارا است.
ویژگی‌های آن نیز شامل مقاومت در برابر سایش، مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی متنوع چه سرد و چه گرم، مقاوم در برابر نور خورشید، جذب پایین آب و همچنین رنگ ثابت آن است. سنگ نطنز طرفداران زیادی در جهان دارد و به عنوان یک کالای صادراتی به حساب می‌آید.

سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان

سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان، از معادن اصفهان استخراج شده؛ اما در نقاط دیگر کشور، نیز معادن آن وجود دارد. این نوع سنگ دارای دو نوع گل ریز و گل درشت است که در بازار موجود می باشد.

  • سنگ سیمین گل ریز دارای مقاوت بالایی است، می‌توان گفت نسبت به سنگ سیمین گل درشت مقداری شکننده تر و ترد تر است؛ اما در عین حال باز هم مقاوت خود را دارد. به‌ دلیل بافت ریز دانه‌های خاکستری که روی آن وجود دارد، برای چاپ لیزری سیاه سفید عکس متوفی، بسیار مناسب است و عکس واضح‌ تر از سنگ گل درشت دیده می‌شود.
    این مزیت باعث گران‌تر شدن این سنگ قبر شده است.
  • سنگ سیمین گل درشت، مقاومت بالا و همچنین ماندگاری بالایی دارد. دانه‌های خاکستری و درشتی روی آن دیده می‌شود. این سنگ زیاد برای چاپ لیزری عکس متوفی پیشنهاد نمی‌شود. اما برای حل این مشکل، می‌توان از سرامیک داخل کار استفاده کرد.

این نوع سنگ گرانیت، به‌دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین در برابر ابزار خطاطی و ضد خش بودن جز پر فروش‌ترین سنگ‌های قبر به شمار می‌رود.

ویژگی های سنگ قبر گرانیت چیست؟

سنگ قبرگرانیت دارای یک سری ویژگی‌هایی است که به واسطه این ویژگی‌ها به پرفروش‌ترین سنگ‌های قبر تبدیل شده است.
این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

  • مقاومت و دوام بالا

معمولاً مهم‌ترین معیار‌هایی که برای خرید سنگ قبر وجود دارد، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، نور خورشید و ماندگاری بالا است. سنگ گرانیت تمام این موارد را دارا است و همچنین مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و فوق‌العاده باکیفیت است.
با انتخاب این سنگ دیگر مجبور نمی‌شوید در مدت‌ زمان های کوتاه به فکر تعویض سنگ قبر باشید.

  • سطحی صاف و درخشان

از ویژگی‌های دیگر سنگ گرانیت می‌توان به صافی و درخشان بودن سطح آن اشاره کرد. به‌دلیل وجود این ویژگی، خطاطی و تراش به آسانی روی آن انجام شده و زیبایی زیادی را نمایان می‌کند. همچنین می‌توان به راحتی عکس متوفی را با استفاده از چاپ لیزری روی این سنگ انداخت.

  • تراکم بالا

سنگ قبر گرانیت، تراکم مولکولی زیادی از مواد معدنی سخت دارد و جز سنگ‌های سخت به شمار می‌رود.
برای برش سنگ گرانیتی به‌دلیل سختی بالا، از ماشین‌های برش دارای الماس‌های مخصوص طی چند مرحله استفاده می‌ کنند.
به‌دلیل همین سختی زیاد، مقاومت بالایی در برابر سایش دارد.
این سنگ فوق‌العاده قوی بوده و می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند. علاوه بر همه این موارد جذب آب پایینی نیز دارد.

جنس گرانیت در سنگ قبر

امروزه اغلب سنگ‌های قبر موجود در بازار، چه داخلی و چه خارجی از جنس گرانیت هستند. از سنگ‌های دیگر هم مانند سنگ‌های مرمر برای سنگ قبر نیز استفاده می‌شود، ولی عمده استفاده از سنگ‌های قبر، جنس گرانیت است.
سنگ‌های قبر گرانیتی، به‌دلیل بافت سخت و همچنین مقاومت در شرایط آب و هوا مناسب‌تر و ارزان‌تر از سنگ مرمر هستند.
سنگ قبر جنس گرانیت، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را دارا است و معمولاً نسبت به سنگ‌های جنس‌ دیگر نیاز کمی به تعمیر پیدا می‌کند. به‌دلیل همین موارد ذکر شده مردم بیشتر از این جنس سنگ، برای سنگ قبر استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

امروزه اکثر سنگ‌ قبر موجود در بازار جنس گرانیتی دارد. این نوع سنگ‌ها جز پرفروش‌ترین سنگ‌های قبر هستند و همچنین طرفداران زیادی به‌ دلیل ویژگی‌های مثبتی که در آن موجود است، دارند. از ویژگی‌های بارز این سنگ قبر گرانیت می‌توان به مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین تابش نور خورشید اشاره کرد. به‌دلیل سختی و تراکم بالایی که دارد نیز در برابر سایش، بسیار مقاوم است.
حتی به‌دلیل وجود سطحی صاف و یک‌دست می‌توان عکس متوفی را به راحتی روی آن چاپ کرد و مشکلی در خطاطی به وجود نمی‌آید و به آسانی می‌توان خطاطی را انجام داد. این نوع سنگ قبر دارای انواع مختلفی است.
با توجه به سلیقه خود می‌توانید هرکدام از انواع سنگ قبر‌های گرانیتی را برای عزیز از دست رفته خود انتخاب کنید.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields