جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

سنگ قبر مرمریت چیست؟ انواع سنگ قبر مرمریت

فهرست مطالب

سنگ قبر مرمریت، یکی از بهترین انواع سنگ‌ قبرها بوده که از میزان استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار است و با گذشت زمان، دچار خوردگی، سایش یا شکستگی نمی‌شود. سنگ مرمر در واقع حاصل تغییر سنگ آهک به علت حرارت و فشار بالا است. سنگ قبر مرمریت انواع مختلفی نیز داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ مرمر سبز، مرمر سفید و کرم، سنگ مرمریت ازنا لرستان، سنگ مرمریت هرات افغانستان و… اشاره کرد. هریک از این مدل‌ها، رنگ‌ها و خصوصیات متفاوتی داشته و  شما برحسب سلیقه، می‌توانید مناسب‌ترین آن را انتخاب نمایید.

معرفی سنگ قبر مرمریت

سنگ قبر مرمریت، یک مدل سنگ دگرگونی بوده که در ساخت آن، سنگ آهک به‌کار رفته است. فشار و حرارت بالا موجب ساخت سنگ آهک می‌شود و با گذشت زمان شاهد تبدیل آن به سنگ مرمر هستیم. سنگ قبر مرمریت رنگ‌های متنوعی همچون سفید، کرم، صورتی، سبز و سیاه داشته و بسیار زیبا و ارزشمند به‌نظر می‌رسد. از آنجایی که سنگ قبر مرمریت، میزان ماندگاری و مقاومت بالایی در مقابل شرایط جوی داشته، از آن در ساخت سنگ قبر استفاده می‌شود.

این مدل سنگ در مقابل خوردگی و فرسایش نیز از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. سنگ مرمر، بافت نرمی داشته و امکان حکاکی به‌سادگی روی آن وجود دارد. به‌صورت کلی، ویژگی‌های سنگ مرمر شامل زیبا و گران‌بها بودن، ماندگاری و مقاومت بالا در مقابل شرایط جوی، نرمی و قابلیت حکاکی، درخشش و زیبایی و گران بودن می‌شود.

سنگ قبر مرمریت ازنا لرستان

مرمریت سفید ازنا یکی از سنگ‌هایی بوده که محبوبیت زیادی میان افراد دارد. این سنگ طبیعی از معادن استان لرستان استخراج می‌شود و معدن آن، در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر دورود و شهر ازنا قرار گرفته است. از آنجایی که سنگ قبر مرمریت سفید ازنا لرستان، سطح شفاف و روشنی داشته، گزینه مناسبی برای فضاهای کم‌نور به‌حساب می‌آید. این نوع سنگ، به علت سادگی در کفسازی و راه پله‌ها و دیوارهای پارکینگ کاربرد دارد. اغلب مهندسان معماری، اقدام به استفاده از سنگ مرمریت سفید ازنا جهت طراحی سنگ کف، دیوارهای لابی و سنگ کف سالن‌های باشکوه می‌نمایند.

سنگ قبر مرمریت هرات افغانستان

سنگ قبر هرات از جمله مدل‌های پرطرفدار سنگ سفید از جنس مرمریت به‌حساب می‌آید. این مدل سنگ‌ها اغلب در قطر چهار سانتی‌متری در بازار به فروش می‌رسند و از میزان استقامت بالایی در مقابل سرما و گرما برخوردار هستند. در صورتی که قصد خرید سنگ قبر مرمریت با دوام و ماندگاری بالا را دارید، سنگ قبر هرات انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد. سنگ مرمر هرات از جمله سنگ‌های قبر زیبا به‌حساب می‌آید که در آن، رگه‌های صورتی کمرنگی به‌چشم می‌خورد.

انواع سنگ قبر مرمر

سنگ قبر مرمر مدل‌های متنوعی داشته و از نظر رنگ نیز بسیار متنوع است. سنگ قبر مرمر پس از سنگ مزار مشکی در لیست محبوب‌ترین سنگ‌ها جای دارد. از جمله انواع سنگ‌های مرمر می‌توان به انواع سفید، سبز با طیف های متنوع، کرم رنگ، پرتقالی، هلویی، هویجی، آبی فیروزه ای، عسلی، نباتی و… اشاره کرد که مدل اصفهان آن از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

سنگ قبر مرمر سبز

در این مدل از سنگ مرمر، رگه‌های سفید و سبز و قهوه‌ای به‌چشم می‌خورند. سنگ مرمر سبز در فضاهای معنوی و مذهبی کاربرد داشته و این نوع سنگ مرمر از میزان مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. از ویژگی‌های بارز سنگ مرمر سبز می‌توان به امکان عبور نور اشاره کرد.

سنگ قبر مرمر سفید و کرم

این مدل سنگ مزار در مقایسه با سنگ‌های مرمر سبز از میزان شفافیت بالایی برخوردار است. از سنگ مرمر سفید و کرم تحت عنوان سنگ قبر مرمر خالص یاد می‌شود. سنگ مزار مرمر سفید و کرم از جمله زیباترین انواع سنگ مرمر به‌شمار می‌رود.

سنگ قبر مرمر آبی فیروزه ای

ویژگی‌های مشترک بسیاری میان سنگ مرمر آبی فیروزه‌ای با دیگر رنگ‌ها دیده می‌شود. این مدل از سنگ مرمر به علت طبع سرد خود، باعث خنکی فضا شده و اکسیژن محیط و فضا را افزایش می‌دهد. جدای از این مورد، سنگ مرمر آبی با خود آرامش را به همراه دارد. این سنگ از نظر جذب آب و نفوذپذیری، عملکرد مناسبی داشته و آب را به خود جذب نمی‌کند.

سنگ قبر مرمر کرم نباتی

سنگ مرمریت کرم از جمله مدل‌های متفاوت سنگ‌های آهکی و رسوبی به‌حساب می‌آید. زمانی که سنگ مرمر کرم صیقل داده می‌شود، جلوه بسیار زیبا و شفافی دارد. سنگ مرمریت کرم به علت مزیت‌های ویژه خود، در تولید انواع وسایل تزئینی و مجسمه سازی در دوران باستان مورداستفاده قرار می‌گیرد. جدای از این مورد، در ساخت سنگ مرمر کرم، فرایندهای شیمیایی انجام نمی‌گیرد. ترکیبات لیمونیت عامل اصلی شکل‌گیری رنگ کرم سنگ مرمریت به‌حساب می‌آید. همچنین از آنجایی که در ساخت سنگ مرمریت کرم، به‌کار رفته است، در نمای بیرونی ساختمان کاربرد ندارد؛ چراکه این مدل از سنگ مرمر، در مواجه با رطوبت از خود حساسیت نشان می‌دهد. این نوع سنگ انتخاب مناسبی برای سنگ مزار هستند.

سخن پایانی

سنگ قبر مرمریت، یک مدل سنگ آهکی با تراکم بالا به‌حساب می‌آید و ویژگی‌های بارز آن شامل عدم تخلخل، سطح صاف و صیقلی، جذب پایین آب، امکان عبور نور از خود، عدم جذب گرما و سرما، زیبایی منحصربه‌فرد… می‌شود. این سنگ، به‌سادگی امکان دارد روی آن خراش و لک ایجاد گردد؛ از این رو، نیازمند مراقبت است. سنگ قبر مرمریت دارای انواع متنوعی بوده که شامل سنگ مرمر سبز، مرمر سفید و کرم، سنگ مرمریت ازنا لرستان، سنگ مرمریت هرات افغانستان و… می‌شود.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields