جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

سنگ قبر گرانیت چه ویژگی هایی دارد؟

فهرست مطالب

از جمله مسائل مهمی که پس از فوت عزیزان با آن مواجه خواهیم شد می‌توان به انتخاب سنگ قبر مناسب اشاره کرد. خرید سنگ قبر گرانیت، یکی از باکیفیت‌ترین سنگ قبرهایی بوده که در مقابل شرایط آب‌وهوایی و تابش مستقیم نور آفتاب، مقاومت بالایی دارد. این مدل سنگ قبر، در مدل‌های متنوعی همچون سنگ قبر گرانیت تویسرکان، برزیلی‌، نطنز و سیمین اصفهان در بازار به‌فروش می‌رسد. این مدل سنگ‌ قبرها، سطح صاف و درخشانی داشته و شما با خرید سنگ قبر گرانیت از جنت نوین، به‌سادگی می‌توانید عکس متوفی عزیز خود را روی آن چاپ نمایید.

معرفی سنگ مزار گرانیت

سنگ مزار گرانیت در واقع یک مدل سنگ آذرین درونی به‌حساب می‌آید که از میزان مقاومت بالایی برخوردار است. این مدل سنگ حاوی دانه‌های ریز و درشت بوده و در ساخت آن، کانی‌های متفاوتی همچون کوارتز، میکا و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. رنگ آن‌ها نیز وابسته به کانی‌های استفاده شده در سنگ مزار گرانیت بوده و اغلب به رنگ‌هایی همچون سفید، صورتی، خاکستری، مشکی، طوسی و… مشاهده می‌گردند. استخراج سنگ گرانیت از معادن متفاوتی همچون ایران، برزیل، هند، استرالیا و… صورت می‌گیرد و از لحاظ ظاهری و خصوصیات، تفاوت‌هایی میان سنگ گرانیت هر منطقه دیده می‌شود. این تفاوت‌ها از نوع مواد معدنی آن نشات می‌گیرد؛ برای نمونه، سنگ‌های موجود در ایران از نوع سفید و مشکی دانه‌دار هستند.

ویژگی های سنگ قبر گرانیت

سنگ مزار گرانیت، بعضی از ویژگی‌ها داشته که با وجود آن‌ها، این مدل سنگ محبوبیت خاصی در میان افراد پیدا کرده و در لیست پرفروش‌ترین سنگ‌های قبر جای دارد. این ویژگی‌ها شامل مقاومت و طول عمر بالا، سطحی صاف و درخشان و تراکم بالا می‌شود‌.

  • مقاومت و دوام بالا: در زمان خرید سنگ قبر، اصلی‌ترین معیاری که باید به آن توجه داشته باشید را می‌توان میزان استقامت سنگ قبر در مقابل شرایط آب‌وهوایی، نور خورشید و دوام بالا دانست. سنگ گرانیت از همه این ویژگی‌ها برخوردار بوده و در مقابل سایش نیز از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد؛ چراکه این نوع از سنگ، کیفیت بالایی دارد. در صورتی که اقدام به خرید سنگ قبر گرانیت نمایید، دیگر مجبور نخواهید شد که برای تعویض آن اقدام نمایید.
  • سطحی صاف و درخشان: سنگ گرانیت، سطحی صاف و درخشان داشته و به علت برخورداری از این خصوصیت، خطاطی و تراش روی آن به‌سادگی صورت می‌گیرد و محصول نهایی، بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد. همچنین امکان چاپ عکس متوفی روی این سنگ به کمک لیزر به‌سادگی وجود دارد.
  • تراکم بالا: سنگ قبر گرانیت در واقع تراکم مولکولی بالایی از مواد معدنی با مقاومت بالا داشته و در لیست سنگ‌های سخت جای می‌گیرد. از آنجایی که سنگ گرانیت سختی بالایی داشته، برای برش آن ماشین‌های برش حاوی الماس‌های ویژه طی چند مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علت همین سختی بالا، سنگ گرانیت از خود در مقابل سایش مقاومت بالایی نشان می‌دهد. این سنگ ساختاری مقاوم داشته و قادر به تحمل وزن بالایی است. جدای از این مسئله، کمتر آب را به خود جذب می‌کند.

انواع سنگ قبر گرانیت

سنگ قبر گرانیت در مدل‌های متنوعی به‌فروش می‌رسد و دستبه‌بندی‌های خاصی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ مزار گرانیت تویسرکان، برزیلی، نطنز و سیمین اصفهان اشاره کرد.

سنگ قبر گرانیت تویسرکان

سنگ قبر گرانیت تویسرکان یکی از انواع سنگ‌های گرانیت بوده که استخراج آن از معادن تویسرکان همدان انجام می‌شود. امروزه یک‌سری مسائل در این معدن پیش آمده و همین مسئله سبب شده که شاهد کم‌یاب شدن سنگ گرانیت باشیم. این مدل سنگ قبر به رنگ مشکی دیده می‌شود و مقاومت و دوام زیادی دارد. سنگ قبر گرانیت تویسرکان قابل مقایسه با سنگ گرانیت برزیلی بوده و ویژگی‌های بارز آن شامل تحمل بالا در مقابل خطاطی، حک چهره، جذب پایین آب و مقاومت بالا در مقابل نور خورشید می‌شود. در صورتی که قصد خرید یک مدل سنگ قبر را دارید که در عین زیبایی، از میزان مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد، خرید سنگ قبر گرانیت تویسرکان توصیه می‌شود.

سنگ قبر گرانیت برزیلی

این مدل سنگ قبر، به رنگ مشکی دیده می‌شود و در لیست سنگ‌های وارداتی جای دارد. کشور چین به عنوان خواستگاه اصلی این مدل از سنگ قبر شناخته می‌شود و تفاوت‌هایی میان سنگ گرانیت برزیلی با دیگر سنگ‌های موجود در بازار دیده می‌شود. این تفاوت‌ها را می‌توان در اضافه کردن افزودنی به هنگام ساخت آن‌ها در کارخانجات دانست. این مدل سنگ در واقع سنگی مصنوعی بوده و دارای سطحی صاف و یکدست است. همچنین شما می‌توانید دانه‌های طلایی را در این نوع سنگ مشاهده نمایید. از خصوصیات بارز این نوع سنگ می‌توان به داشتن سطح صاف و یکدست جهت چاپ عکس لیزری شخص و استقامت بالا در شرایط آب‌وهوایی متفاوت اشاره کرد. به‌صورت کلی، سنگ قبر گرانیت برزیلی در مقایسه با دیگر سنگ‌ها استهلاک کمتری دارد.

سنگ قبر گرانیت نطنز

اگر جهت خرید سنگ قبر گرانیت، به دنبال سنگی باکیفیت و قیمت مناسب می‌گردید، نطنز گزینه مناسبی بوده و در لیست سنگ مزارهای ارزان جای دارد. در این مدل سنگ، دانه‌هایی به رنگ سفید و مشکی به همراه دو طیف رنگی متفاوت یعنی طوسی و مشکی به‌چشم می‌خورد. از ویژگی‌های بارز این مدل سنگ قبر می‌توان به داشتن استقامت در مقابل سایش، استحکام بالا در شرایط آب‌وهوایی سرد و گرم، جذب اندک آب و ثبات رنگ اشاره کرد. امروزه از خرید سنگ مزار نطنز استقبال ویژه‌ای می‌شود و یک کالای صادراتی به‌شمار می‌رود.

سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان

یکی دیگر از انواع سنگ مزار گرانیت، سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان بوده که شاهد استخراج آن از معادن اصفهان هستیم؛ البته در سایر نقاط کشور نیز معادن آن یافت می‌شود. این مدل از سنگ قبر، در دو مدل گل ریز و گل درشت در بازار به‌فروش می‌رسد. این مدل سنگ‌ها، به علت داشتن بافت ریز دانه‌های خاکستری، امکان چاپ لیزری سیاه سفید عکس متوفی به‌سادگی روی آن وجود دارد. سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان به علت استحکام بالا و ضدخش بودن، در لیست سنگ قبرهای پرفروش جای دارد.

سخن پایانی

سنگ قبر گرانیت، یکی از مقاوم‌ترین سنگ‌ قبرها بوده که توانسته فروش بالایی را تجربه کند. از ویژگی‌های بارز سنگ قبر گرانیت می‌توان به استقامت و ماندگاری بالا، سطح صاف و درخشان و تراکم بالا اشاره کرد. به علت تراکم بالا، جذب آب توسط سنگ قبر گرانیت کمتر رخ می‌دهد. سنگ قبر گرانیت انواع مختلفی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ قبر گرانیت برزیلی، نطنز، تویسرکان و سیمین اصفهان اشاره کرد. هریک از این مدل‌ها، از ویژگی‌های به‌خصوصی برخوردار بوده و شما برحسب انتظارات خود، می‌توانید اقدام به خرید سنگ قبر گرانیت مناسب خود کنید.

 

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields