جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

مقایسه سنگ قبر مرمر و سنگ قبر گرانیت، کدام بهتر است؟

فهرست مطالب
تفاوت سنگ قبر گرانیت و مرمر

سنگ قبر گرانیت و سنگ قبر مرمر، دو نوع سنگ رایج در ساخت سنگ مزار بوده که به علت مزیت‌های بسیار هر دو سنگ گرانیت و مرمر، شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام یک گزینه مناسب‌تری برای سنگ قبر است؟ سنگ گرانیت را به رنگ تیره مشاهده می‌کنید؛ در حالی که سنگ مرمر ظاهری براق و شفاف دارد. مزیت‌های بارز سنگ مرمر شامل داشتن ظاهری زیبا، امکان پالیش و مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی می‌شود؛ در حالی که سنگ گرانیت از مزایای دیگری همچون مقاومت در برابر سایش، حرارت، مواد شیمیایی و اثرات ضدباکتریال برخوردار است. انتخاب میان این دو نوع سنگ در واقع بستگی به سلیقه شما دارد.

تفاوت سنگ مرمر و گرانیت از نظر کاربرد و ویژگی ها

سنگ مرمر و گرانیت از دو مدل سنگ معدنی به حساب می‌آیند که در صنایع گوناگون همچون ساخت‌وساز، صنعت تزیینات و آثار تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ گرانیت، یک مدل سنگ متمرکز به‌حساب می‌آید که در طی فرایندی طبیعی و در دماهای بالا، شکل می‌گیرد. در حالی که سنگ مرمر حاصل رسوبات کربنات کلسیمی بوده که تحت فشار بالا در زمین شکل می‌گیرند. سنگ گرانیت به علت داشتن بلورهای بزرگ، از میزان سختی و مقاومت بالایی برخوردار بوده و گزینه مناسبی برای استفاده در محیط‌های با شرایط بد آب‌وهوایی به‌حساب می‌آید.

سنگ مرمر، ساختاری منحصربه‌فرد داشته و اگرچه که ظاهری نرم دارد؛ اما به‌نسبت گرانیت در مواجه با آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی از خود حساسیت بالاتری نشان می‌دهد. گرانیت اغلب به رنگ‌های تیره دیده می‌شود؛ در حالی که سنگ مرمر اغلب براق و شفاف دیده می‌شود. سنگ گرانیت، به علت مقاوم بودن در ایجاد برج‌ها، سدها، مبلمان خارجی و دیگر عناصر سازه‌ای به‌کار گرفته می‌شود.

مزایای سنگ قبر مرمر

خرید سنگ قبر مرمر

سنگ مرمر از جمله سنگ‌های طبیعی با ظاهری زیبا و شفاف بوده که اغلب اشخاص و شرکت‌های ساختمانی، آن را در راستای تزیینات داخلی و خارجی مورداستفاده قرار می‌دهند. سنگ مرمر برای ساخت سنگ قبر نیز کاربرد داشته و از جمله مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. حکاکی روی سنگ مرمر به‌راحتی انجام می‌گیرد و سنگ مزارهای ساخته شده از این سنگ، از جلا و درخشش خاصی برخوردار هستند.

  • ظاهر زیبا: امروزه شاهد فروش سنگ مرمر در رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی هستیم. این ویژگی سنگ مرمر سبب شده که سنگ مرمر گزینه مناسبی برای تزئینات داخلی و خارجی به‌حساب آید.
  • امکان پالیش: سنگ مرمر از ویژگی پالیش برخوردار بوده و با استفاده از آن، شما می‌توانید سطوح صیقلی و براق ایجاد کنید. همچنین از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌شود تا طرح‌های متنوعی را بتوان روی سنگ مرمر پیاده کرد.
  • مقاومت در مقابل حرارت: سنگ مرمر در مقابل حرارت از خود مقاومت نشان می‌دهد و با استفاده از آن، مشاهده تغییرات دمایی و شوک حرارتی نخواهید بود؛ از این رو، سنگ مرمر گزینه مناسبی برای استفاده در ساخت سنگ قبر، کارگاه‌های صنعتی، اجزای کوره‌ها، شومینه‌ها و… به‌حساب می‌آید.
  • مقاومت در مقابل شیمیایی‌ها: سنگ مرمر در مقابل مواد شیمیایی همچون اسیدها و قلیایی‌ها مقاوم بوده و جهت ساخت بعضی از قطعات صنعتی همچون ظروف شیمیایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مزایای سنگ گرانیت

عکس سنگ قبر گرانیت

سنگ گرانیت نیز همچون سنگ مرمر، از جمله سنگ‌های طبیعی پرمصرف در  سازه‌ها و تزئینات داخلی و خارجی بوده که استفاده از آن می‌تواند مزیت‌های بسیاری به همراه داشته باشد. از جمله مزیت‌های بارز سنگ گرانیت می‌توان به مقاومت در مقابل سایش، حرارت، ضدباکتریال بودن و مقاومت در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد.

  • مقاومت در مقابل سایش: سنگ گرانیت در اصل، ساختاری سخت و مقاوم در مقابل سایش و خراش‌ها داشته؛ از این رو، در ایجاد سطوح کف و دیوارهای بیرونی همچون پله‌ها، نرده‌ها، کف پارکینگ، سنگ قبر و… مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • مقاومت در مقابل حرارت: سنگ گرانیت در مقابل حرارت مقاومت بالایی داشته و تغییرات دمایی و شوک حرارتی نمی‌تواند به آن آسیب بزند؛ از این رو، در راستای تولید سنگ مزار، شومینه‌ها، میزهای آشپزخانه، میزهای نوشتاری و… مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • یک سنگ ضدباکتریال: سنگ گرانیت در واقع ساختاری چگال و فاقد منافذ بوده که به‌نوعی ضدباکتریال به‌حساب می‌آید. این مدل سنگ، از نظر بهداشتی گزینه مناسبی برای ساختمان‌های پزشکی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و دیگر مکان‌های نیازمند رعایت نکات بهداشتی محسوب می‌شود.
  • مقاومت در مقابل مواد شیمیایی: سنگ گرانیت در مقابل مواد شیمیایی همچون اسیدها و قلیاها مقاوم بوده و به همین منظور، در تولید اجزای کوره‌ها، قطعات محصولات شیمیایی و سایر قطعات صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سنگ قبر گرانیت گزینه بهتری به حساب می آید یا سنگ مرمر؟

اینکه سنگ قبر گرانیت یا مرمر را انتخاب کنید در اصل وابسته به نکاتی همچون سلیقه فردی، نیازمندی‌های مکان نصب قبر و میزان بودجه مالی شخص است. سنگ گرانیت از میزان مقاومت و پایداری بالاتری در برابر عوامل تهدید کننده برخوردار بوده؛ در حالی که سنگ مرمر با وجود داشتن ظاهر زیبا و شفاف‌، حساسیت بالاتری در مقابله با تاثیرات آب‌وهوایی و مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهد و باید بیشتر مواظب آن بود.

شما باید نیازمندی‌ها و شرایط ویژگی مکان نصب قبر را در نظر بگیرید و برحسب آن از سنگ مرمر یا سنگ گرانیت استفاده کنید. کارشناسان این حوزه نیز می‌توانند شما را در زمینه انتخاب مناسب‌ترین سنگ قبر راهنمایی کنند. در زمان انتخاب سنگ قبر مناسب، یک‌سری نکات وجود داشته که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. از جمله این نکات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میزان مقاومت و پایداری سنگ قبر در مقابل شرایط آب‌وهوایی و دیگر عوامل
  • شکل و طرح سنگ قبر
  • قیمت سنگ قبر و میزان بودجه مالی شما
  • محل نصب سنگ قبر
  • نگهداری و مراقبت‌های لازم

سخن پایانی

حتماً تاکنون سنگ قبر مرمر و گرانیت را مشاهده کرده‌اید؛ اما نمی‌دانید که کدام یک بهتر است. هریک از دو سنگ قبر گرانیت و مرمر از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند. سنگ قبر مرمر در رنگ‌های متفاوتی همچون سفید، کرم، صورتی، سبز و سیاه عرضه می‌شود؛ در حالی که سنگ قبر گرانیت اغلب به رنگ تیره است. از مزایای برتر سنگ مزار مرمر می‌توان به زیبایی و درخشش، دوام و مقاومت بالا، امکان حکاکی و مقاومت در مقابل خوردگی و فرسایش اشاره کرد. سنگ گرانیت نیز از مزیت‌های دیگری همچون مقاومت بالا در مقابل سایش، شرایط جوی، نور خورشید، جذب پایین آب و رنگ ثابت برخوردار است.

 

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields