جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

زیباترین سنگ مزارهای نصب شده در ایران را بشناسید

فهرست مطالب
زیباترین سنگ قبر ایران

سنگ مزار به عنوان نمادی از احترام و علاقه بازماندگان به شخص متوفی شناخته می‌شود و طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارد. در ساخت سنگ مزار، انواع سنگ‌ها همچون سنگ گرانیت، سنگ مرمر، سنگ نانو و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از اقدام برای خرید سنگ قبر، بهتر است با زیباترین سنگ مزارهای نصب شده در ایران آشنا شوید. از جمله حیرت‌انگیزترین و زیباترین سنگ مزارهای موجود در ایران می‌توان به سنگ گرانيت برزیلی مشکی طرح ایتالیایی، سنگ قبر آیفون، سنگ قبر بارکددار، سنگ مزار گرانيت سبز بیرجند طرح‌دار و… اشاره کرد.

سنگ قبر آیفون

خرید سنگ قبر آیفون

طرح گوشی آیفون روی سنگ قبر از جمله مدل‌های نوین و جذاب طراحی سنگ قبر بوده که توجه عاشقان حوزه مدرنیته و فناوری را به خود جلب کرده است. در ساخت این طرح، تکنولوژی لیزر روی سنگ قبر مورداستفاده قرار گرفته است. هزینه سنگ مزار، طبق ابعاد و جنس سنگ قبر سنجیده می‌شود و هزینه‌ها می‌توانند با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند. این مدل از طراحی، بسیار عجیب بوده و در طراحی آن، یک گوشی آیفون را به همراه دکمه‌ها، صفحه نمایش و حتی دوربین آن مشاهده می‌کنیم. نصب سنگ مزار آیفون، برای نخستین بار در یکی از قبرستان‌های کشور چین انجام گرفته و طرح جالب و عجیب آن، موجب حیرت بسیاری از افراد شده است.

سنگ گرانيت برزیلی مشکی طرح ایتالیایی

از جمله حیرت‌انگیزترین سنگ قبرهای موجود در ایران که در سال ۱۴۰۰ از آن رونمایی شد، می‌توان به سنگ گرانيت برزیلی مشکی طرح ایتالیایی اشاره کرد. سنگ برزیلی، یک مدل سنگ وارداتی به‌شمار می‌رود که به رنگ سیاه دیده می‌شود و سطح آن، شفاف و صیقلی به‌نظر می‌رسد. این مدل سنگ‌ها، بسیار باکیفیت بوده و طرحی ساده و ایتالیایی روی آن دیده می‌شود. در انجام این طراحی، دو نوع سنگ مورداستفاده قرار گرفته است. یکی از این سنگ‌ها، به‌صورت ساده و بدون طراحی بوده و اطلاعات متوفی را می‌توانید روی کتیبه نصب شده مشاهده نمایید. روی این سنگ، گل‌هایی به رنگ قرمز دیده می‌شود که با وجود آن‌ها، شاهد ایجاد تضاد رنگی هستیم. سنگ مشکی نیاز به مراقبت خاصی نیز نداشته و از میزان ماندگاری و دوام بالایی برخوردار است.

سنگ مزار برزیلی قرنیز دار ایستاده

سنگ مزار قرنیزدار ایستاده از جمله زیباترین سنگ مزارهای موجود در ایران بوده که طراحی و ساخت آن، نیازمند هزینه بالایی است. در این مدل طراحی، به قطر اهمیت زیادی داده می‌شود و ضخامت سنگ می‌بایست در حدود شش تا سه سانتی‌متر در نظر گرفته شود.

 سنگ قبر بارکد دار

خرید سنگ قبر بارکد دار

حتماً شما هم تاکنون با سنگ قبرهای مواجه شده‌اید که بارکد‌دار هستند. سنگ مزار بارکددار در واقع یک مدل سنگ قبر بوده که حاوی بارکد است و با استفاده از آن، شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد شخص متوفی کسب نمایید. بارکد سنگ قبر، اطلاعاتی همچون نام، تاریخ تولد و تاریخ فوت، عکس و سایر موارد همچون شماره تلفن و آدرس خانواده شخص را دربرمی‌گیرد. با درج بارکد، اطلاع شخص متوفی می‌تواند به‌صورت کامل ثبت گردد و تمامی افراد به‌سادگی به آن دسترسی پیدا کنند.

از جمله مزیت‌های خوب سنگ قبر بارکددار می‌توان به رصد و ثبت دقیق مکان دفن، ممانعت از ایجاد خطا در شناسایی شخص و برخورداری از یک آلبوم خاطرات دائمی برای شخص متوفی اشاره کرد. برای اینکه یک بارکد سنگ مزار را پیاده‌سازی کنید نیز تنها کافی است اقدام به تولید یک کد بارکد اختصاصی نمایید. این کد می‌بایست اطلاعاتی همچون شماره سریال، نام و نام خانوادگی شخص متوفی، تاریخ تولد و تاریخ مرگ و سایر اطلاعات را پوشش دهد.

سنگ مزار گرانيت سبز بیرجند طرح دار

اشخاص خاص همواره در جستجوی یک سنگ مزار خاص و متفاوت بوده و سنگ گرانيت سبز بیرجند یکی از این سنگ‌ها به‌حساب می‌آید. این مدل از سنگ ظاهری متفاوت داشته و خط‌های سبز و فسفری روی آن به‌چشم می‌خورد. این مدل از سنگ قبر علاوه‌بر خاص بودن، بسیار مستحکم بوده و شرایط جوی نمی‌تواند آن را در معرض آسیب قرار دهد.

سنگ مرمر نباتی با طراحی منحصر به فرد

یکی از سنگ‌های مدرن و ویژه سنگ مزار را می‌توان سنگ مرمر نباتی دانست که یک نوع سنگ طبیعی به‌حساب می‌آید و تنوع بسیاری میان سنگ‌های آن دیده می‌شود. هرچند که رنگ‌هایی همچون آبی، نباتی، صورتی و سبز کاربرد بیشتری در ساخت سنگ مزار دارند. در این مدل از طراحی، دو سنگ مربعی به‌کار رفته که در پوشش‌دهی دو عدد قرنیز آن نقش داشته است. روی این سنگ قبر، حکاکی عکس رنگی با کیفیت فوق‌العاده انجام گرفته و جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده است.

سنگ گرانيت مشکی سیمین با ابزار پروانه

سنگ گرانيت مشکی سیمین از جمله بهترین مدل‌های سنگ گرانیت بوده که از میزان کیفیت و ماندگاری خوبی برخوردار است و از دو بخش تشکیل شده است. سنگ پایین آن، جلوه‌ای ساده داشته؛ در حالی که طراحی سنگ روی آن به کمک ابزار پروانه‌ای انجام گرفته است. سنگ رویی، ابعاد کوچک‌تری نسب‌به سنگ زیرین داشته و روی آن، شاهد انجام حکاکی با دست هستیم. اطراف سنگ قبر، باغچه‌ای کوچک دیده می‌شود.

سنگ مزار نانو ایرانی با باغچه

نانو یک مدل سنگ مصنوعی بوده که از کیفیت خوبی برخوردار است و در ساخت سنگ قبر، بسیار از آن استفاده می‌شود. طراحی این مدل از سنگ قبر، طراحی ساده‌ای داشته و روی آن، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به شخص متوفی را مشاهده نمایید. همچنین بالاتر از سطح زمین، شما می‌توانید یکدست قرنیز دیده می‌شود. در نزدیکی سنگ مزار نیز شاهد طراحی یک باغچه کوچک هستیم که در آن، گل‌های بسیاری کاشته شده و کمک می‌کند تا سنگ قبر زیباتر به‌نظر برسد. از ویژگی‌های مهم سنگ‌های نانو می‌توان به کیفیت بالا، مستحکم بودن و شفافیت اشاره کرد.

سخن پایانی

امروزه تنوع بسیاری میان سنگ مزارها دیده می‌شود که در ساخت بعضی از آن‌ها، خلاقیت بسیاری به‌کار رفته و جزو زیباترین سنگ مزارهای نصب شده در ایران به‌حساب می‌آیند. یکی از این موارد را می‌توان سنگ قبر آیفون دانست. طراحی این مدل از سنگ قبر، به شکل آیفون انجام گرفته و شما می‌توانید دکمه‌ها، صفحه نمایش و حتی دوربین آن را مشاهده نمایید. از دیگر انواع سنگ قبر می‌توان به نوع بارکددار آن اشاره کرد که اطلاعات شخصی فرد متوفی همچون نام، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی عکس و… را در اختیار اشخاص قرار می‌دهد.

 

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields