جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

بهترین رنگ برای سنگ قبر (سفید یا مشکی)

فهرست مطالب
بهترین رنگ برای سنگ قبر

سنگ قبر یا سنگ مزار، سنگی است که آن را برای یادبود کسانی که درگذشته‌اند؛ بر روی یا بالای قبر می‌گذارند. سنگ قبر می‌تواند از انواع سنگ‌ها مانند گرانیت، مرمر، سنگ آهک، سنگ مرمریت یا سنگ‌های مصنوعی ساخته شود.
سنگ قبر معمولاً دارای یک کتیبه است که نام، تاریخ تولد و تاریخ مرگ شخص متوفی را دارد. همچنین ممکن است روی سنگ قبر تصاویر یا نوشته‌های دیگری نیز وجود داشته باشد. بهترین رنگ برای سنگ قبر رنگی است که با ارزش ها و اعتقادات شخصی شما مطابقت داشته باشد.اگر به دنبال رنگی سنتی و رسمی هستید، مشکی یک انتخاب خوب است.
اگر به دنبال رنگی ظریف تر و آرامش بخش تر هستید، سفید می تواند گزینه بهتری باشد. سنگ قبر در رنگ و نوع‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود، به همین دلیل باید همانند دیگر محصولات در هنگام خرید به نکاتی از آن مانند جنس، نوع، رنگ و… توجه داشته باشید، تا یک سنگ مرغوب و با‌ کیفیت را خریداری کنید.
عموماً سنگ قبرها دارای دو رنگ مشکی یا سفید هستند که در ادامه به توضیحاتی درباره آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع رنگ سنگ قبر

سنگ قبر همانند دیگر محصولات در طرح و رنگ‌های متفاوتی در بازار یافت می‌شود تا افراد بتوانند آن‌ها را با توجه به سلیقه خود انتخاب و خریدار‌ی کنند. برخی از این رنگ‌ها عبارتند از:

  • رنگ مشکی

امروزه رنگ مشکی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای سنگ قبر به‌ شمار می‌رود، استفاده کردن از این رنگ بیشتر به این دلیل بوده که با هرکدام از رنگ‌های دیگر ترکیب شود زیبایی سنگ قبر را دو‌ چندان می‌کند. خطوط و نوشته‌هایی که با رنگ‌های دیگر روی آن قرار می‌گیرد باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

  • رنگ سفید

رنگ سفید در میان افراد به‌ عنوان رنگی مرتب، پاکیزه و آرامش‌بخش شناخته شده‌ است. به همین دلیل افراد‌ی که قصد دارند در هنگام مراجعه به سنگ قبر عزیزانشا‌ن احساس آرامش داشته باشند، رنگ سفید را انتخاب می‌کنند.
حتی در برخی مواقع از رنگ سفید برای ترکیب ‌شدن با رنگ سیاه نیز استفاده می‌ شود تا نوشته‌هایی که روی آن‌ها است به‌طور کامل قابل مشاهده باشد.

  •  رنگ طوسی و قهوه‌ای

رنگ‌های طوسی و قهوه‌ای از دیگر رنگ‌های مهم بوده‌اند که بیشتر برای نوشتن مطالب استفاده می‌کنند؛ چرا که آن‌ها سنگینی و قدرت را نشان‌ می‌دهند، به همین خاطر اکثر افراد آن‌ها را برای محیط‌هایی که طبیعت و سرسبز‌ی بیشتر‌ی دارد انتخاب می‌کنند.
حتی می‌توان ازاین رنگ‌ها برای افزایش مقاومت در‌برابر خوردگی نیز استفاده کرد.

تفاوت سنگ قبر سفید و سیاه در چیست؟

سنگ قبر در رنگ‌های مختلفی وجود دارد، به‎‌همین دلیل افراد می‌توانند آن‌ها را با‌توجه به سلیقه خود و کیفیت آن خریدار‌ی کنند. سنگ سفید و سیاه نسبت به دیگر رنگ‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا‌ که از زیبایی و جلا‌ بهتر‌ی برخوردار هستند.
رنگ سفید و سیاه همانطور که از نامشا‌ن پیدا‌ است تفاوت‌‌های بسیار‌ی نیز با یکدیگر دارند که برخی از آن‌ها شامل:

  • رنگ سفید به دلیل روشن ‌بودن و پاکیزگی نسبت به رنگ سیاه حس آرامش بیشتر‌ی را در افراد به‌ وجود می‌آورد.
  • رنگ سیاه، افراد‌ی که به رنگ‌های سنگین علاقمند هستند، بیشتر از آن استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل به‌عنوان یکی از رنگ‌های همه‌پسند نیز معروف شده است.
  • اکثر سنگ‌های مرمر با رنگ سفید هستند، برهمین اساس افراد‌ی که به دنبال سنگ مرغوب هستند از سنگ‌های مرمر سفید استفاده می‌کنند.
  • سنگ‌های مشکی رنگ، اکثرا از جنس گرانیت هستند؛ به همین دلیل با حکاکی و خطاطی‌هایی با رنگ طلایی نما‌یی بسیار زیبا‌ ‌را از خود به نمایش می‌گذارند. افراد‌ی که می‌خواهند از چنین طرح و نقش‌هایی برای سنگ قبر عزیزان خود استفاده کنند رنگ سیاه را انتخاب می‌کنند.
  • اکثر افراد‌ی که سنگ‌های مشکی را انتخاب می‌کنند، به این دلیل بوده که نسبت‌ به رنگ سفید کثیفی را نشان نمی‌دهد؛ اما سنگ‌های رنگ سفید با برخورد کوچک‌ترین مواد سریعاً تغییر رنگ می‌دهند.
  • سنگ‌هایی که از رنگ روشن و درخشان‌تری برخوردار باشند، نسبت به رنگ‌های تیره کیفیت و قیمت بالا‌تری خواهند داشت.

بهترین سنگ قبر سفید

سنگ قبر سفید به‌ دلیل روشن ‌بودن و تمیز‌ی که از خود نشان می‌دهد در میان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است.
در واقع افراد‌ی که از چنین رنگی برای سنگ قبر استفاده می‌کنند، به‌دنبال این هستند که در هنگام مراجعه از آرامش بیشتر‌ی برخوردار شوند و بتوانند با این آرامش کمی از درد ‌و غم خود را کاهش دهند. از دیگر ویژ‌گی‌های سنگ قبر سفید این بوده که تمامی مطالبی که روی آن نوشته شده است؛ به‌طور کامل قابل مشاهده‌ خواهد بود.
از بهترین سنگ قبر‌های سفید می‌توان به سنگ سفید چینی، سنگ مرمر، سنگ نانو، و… اشار‌ه کرد. اما شما بهتر است در هنگام خرید سنگ قبر با افراد‌ی که در نمایندگی سنگ قبر مشغول به کار هستند، نیز مشورت کنید تا یک رنگ و نوع مناسب با شرایط محیطی را به شما پیشنهاد دهند تا دوام و ماندگار‌ی بالایی داشته باشد.

سنگ قبر سفید جدید

سنگ قبر سفید، که در صنعت سنگ قبر ایران و کشور‌های مختلف تولید می‌شود؛ به‌طور کلی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم‌ شده است که هر‌کدام از‌ آ‌ن‌ها زیرمجموعه‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند. سنگ قبر‌های سفید‌ی که امروزه به صورت طبیعی و مصنوعی تولید شده‌اند؛ به‌عنوان جدیدترین سنگ قبر‌ها نیز شناخته خواهند شد.
سنگ قبر سفید نانو نیز یکی از سنگ‌های جدید بوده که در دسته مصنوعی قرار گرفته است. این نوع سنگ که از ترکیبات سنگ‌های طبیعی مانند سیمان و دیگر مواد افزودنی تشکیل می‌شود مقاومت و استحکام بیشتر‌ی نسبت‌ به سنگ‌های طبیعی داشته و تا طولانی مدت دچار فرسایش نمی‌شوند. سنگ قبر‌های نانو ایرانی به‌دلیل اینکه آب زیاد‌ی را به خود جذب نمی‌کند، در دراز مدت رنگ‌ آن‌ها ثابت می‌ماند؛ به همین‌ خاطر است که نسبت ‌به محصولات چینی طرفدار بیشتر‌ی را به خود اختصاص داده‌اند.
از دیگر انواع سنگ قبر سفید جدید می‌توان به سنگ مرمریت، چینی، کریستال و… اشاره کرد.

 سخن پایانی

سنگ قبر از گذشته تا‌ کنون به‌ عنوان یک یاد‌بود و نشانه‌ای از فرد متوفی برجا‌ی می‌ماند تا خانواده و آشنایان بتوانند در نبود او با استفاده از این سنگ قبر کمی از درد خود را تسکین دهند.سنگ قبر در انواع مختلفی در بازار وجود دارد؛ به همین دلیل افراد بهتر است در هنگام خرید با فرد‌ی که در این زمینه مهارت دارد مشورت کنند تا یک سنگ قبر با رنگ و کیفیت مناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
به‌طور کلی باید گفت که رنگ سفید به دلیل ایجاد حس آرامش و به‌ خوبی نمایان کردن نوشته‌های روی سنگ قبر، گزینه مناسب تری نسبت به رنگ مشکی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields