جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

تزیین سنگ قبر؛ ایده با بهترین های ممکن

فهرست مطالب
تزیین قبر

سنگ قبر، سنگی است که از گذشته‌های بسیار دور برای ایجاد نشانه فرد فوت شده در قبرستان به کار می‌رفت. سنگ‌های قبر در ابتدا مانند قطعه کوچکی بودند که محل قبر را به افراد دیگر نشان می‌دادند. به مرور زمان اهمیت سنگ قبر افزایش پیدا کرد و تغییرات به‌سزایی در آن به وجود آوردند. علاوه‌بر نام و نشان فرد فوت شده و طراحی سنگ قبر، تزیین سنگ قبر نیز در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد برای تزیین سنگ قبر عزیزانشان از چمن مصنوعی، گل و شمع، میوه و تور مشکی و روبان استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب شما را با تزیینات سنگ قبر آشنا خواهیم کرد.

ایده برای تزیین سنگ قبر

تزیین سنگ قبر با چمن مصنوعی

ایده سنگ قبر با چمن

چمن مصنوعی برای تزیین سنگ قبر یک ایده بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ زیرا چمن مصنوعی علاوه‌بر کاربرد تزیین، باعث تمیز نگه داشتن سنگ قبر نیز می‌شود. بسیاری از افراد برای احترام و همچنین مهم بودن فرد فوت شده از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بسیارخوب چمن مصنوعی، عدم نیاز به هرس و آبیاری و نگهداری است. برای تزیین سنگ قبر می‌توانید از انواع چمن‌های مصنوعی استفاده کنید که باید به ارتفاع الیاف، تراکم الیاف، دیتکس و متریال آن توجه داشته باشید.

چمن‌های مصنوعی پات 15 میل و ماهونیا 15 میل برای تزیین سنگ قبر بسیار عالی عمل می‌کنند؛ زیرا این چمن‌ها در برابر فشار و کوبش بسیار مقاوم هستند و همچنین با تابیدن نور خورشید دچار پوسیدگی نمی‌شوند. این چمن‌ها دارای عمر طولانی هستند و الیاف آن‌ها بسیار مجعد است. از مزایا تزیین سنگ قبر با چمن مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زیبایی و تزیین محوطه ( به دلیل رنگ سبز چمن، فضا دل‌مردگی از بین می‌رود و باعث انرژی مثبت می‌شود).
  • مقاوم در برابر گرما و سرما ( چمن مصنوعی به‌دلیل ساختاری که دارد در برابر سرما و گرما مقاوم است و با تابش نور دچار تغییر رنگ نمی‌شود).
  • عدم نیاز به نگهداری ( چمن‌های مصنوعی نیازی به نگهداری مدام مانند آبیاری ندارند. زیرا الیاف آن‌ها با هر شرایط آب و هوایی بسیار مناسب است و گزینه ایده‌آلی برای تزیین محسوب می‌شوند).
  • در آخر باید گفت که شستشو و تمیزکاری چمن‌های مصنوعی کار سختی نیست؛ زیرا تنها با آب، دستمال و جارو، به راحتی تمیز می‌شوند. البته لازم به ذکر است که چمن‌های با تراکم بالا نیاز دارند تا با آب تمیز شوند. جالب است بدانید که این مسئله عمر چمن مصنوعی را بیشتر می‌کند.

تزیین سنگ قبر با شمع و گل

ایده قبر با گل

تزیین سنگ قبر با گل و شمع علاوه‌بر زیبایی موجب آرامش فرد متوفی می‌شود. شما می‌توانید براساس بودجه خود شمع و گل‌های مختلفی را برای تزیین سنگ قبر استفاده نمایید. برای نمونه می‌توانید از گل‌های رز، داوودی، گلایل، گل پرپر، سنگ ریزه، گل خشک در کنار شمع‌های سفید یا سیاه استفاده کنید. گل رز در کنار شمع و روبان و سنگ ریزه انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. شما می‌توانید براساس رنگ سنگ قبر و یا ظروف حلوا، رز‌های متفاوتی را استفاده کنید. رز پرپر شده و رز غنچه، گزینه مناسبی است. در کنار گل داوودی می‌توانید از رز پرپرشده، گل خشک، روبان و شمع استفاده نمایید.

گل‌های داوودی جلوه بسیارزیبایی در سنگ قبر ایجاد می‌کنند و در رنگ‌های مختلف قابل استفاده هستند. گل‌های پرپر شده نیز جلوه خاصی در سنگ قبر به وجود می‌آورند. گل‌های پرپرشده را می‌توانید به صورت تر یا خشک در کنار روبان، گل گلایل، شمع، روبان، گل داوودی و گل رز استفاده نمایید. اگر دقت کرده باشید متریال شمع در تمام گل‌ها قابل استفاده است. زیرا شمع، تزیین شما را از حالت یک‌نواختی خارج می‌کند و باعث زیبایی بیشتر سنگ قبر می‌شود.

شمع‌ها دارای انواع متعددی هستند که می‌توانید براساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. اما شمع‌های استوانه‌ای مشکی و شمع‌های وارمر سفید، برای تزیین سنگ قبر گزینه مناسب‌تری هستند. لازم به ذکر است که در استفاده از شمع زیاده‌روی نکنید. بهتر است باتوجه به اندازه سنگ قبر و نوع طراحی که دارید تعدادی معقول از شمع استفاده کنید. در کنار شمع می‌توانید از روبان و تور، گل خشک، گل پرپرشده و گل رز و داوودی استفاده نمایید.

تزیین سنگ قبر با میوه

یکی‌دیگر از تزیینات سنگ قبر، تزیین با میوه است. شما عزیزان می‌توانید در هر فصلی که متوفی از دنیا رفته است، از میوه‌های همان فصل استفاده نمایید. میوه‌ها را می‌توانید در سبدهای چوبی و یا ظروف‌های چینی شکیل قرار دهید. بهتر است میوه‌ها را به صورت منظم و مرتب در ظرف مربوطه بچینید تا جلوه بهتری از خودشان نشان دهند. برای تزیین میوه می‌توانید از روبان و تورهای مشکی استفاده کنید تا تزیین بهتری را داشته باشید. همچنین استفاده از گل در کنار میوه بسیار مرسوم است. گل‌های داوودی و گلایل گزینه مناسبی برای تزیین میوه محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که ظروف و سبد میوه خود را مناسب با اندازه سنگ قبر انتخاب کنید تا باعث شلوغی بیش از حد سنگ قبر نشود.

تزیین سنگ قبر با تور مشکی و روبان

استفاده از تور مشکی و روبان در تزیین سنگ قبر از متریال جانبی است و استفاده از آن بستگی به سلیقه شما دارد. تزیین ظرف حلوا و خرما، ایجاد پاپیون در ظرف میوه، خرما و حلوا، تزیین شمع‌ها، تزیین شاخه گل و بستن آن‌ها و همچنین تزیین قاب عکس فرد متوفی، از تزیینات تور و روبان مشکی به‌شمار می‌رود. تور و روبان‌های مشکی دارای ابعاد مختلفی هستند که باید براساس تزیین خود، ابعاد مناسبی را انتخاب کنید. بهتر است از تورهای مشکی و روبان‌های ساده استفاده کنید که دارای طرح و رنگارنگ نباشند.

تزئین سنگ قبر با گل پرپر

تزئین با گل پرپر، یکی از راه‌های تزئینی است که در عین سادگی می‌تواند کاملا ماهرانه انجام شود. شما می‌توانید برای گل پرپر از گل‌های متنوعی مانند میخک، رز، داوودی، محمدی و نرگس استفاده کنید. گل پر‌پر را در کنار اسم عزیز سفر کرده به‌شکل قلب یا شمع درآورید. این کار باعث می‌شود که عطر خوش گل نیز، بیش از پیش در محیط پراکنده شود. استفاده از برگ یاس هم تصویری ساده، ولی زیبا روی سنگ قبر ایجاد می‌کند.

تزئین سنگ قبر ساده

سنگ‌های ساده، دست شما را برای تزئین بازتر می‌کنند. برای تزئین این سنگ‌ها می‌توانید از گل‌هایی مطابق با رنک سنگ قبر استفاده کنید. همچنین وجود شمع‌های وارمر، فانوس‌های کوچک و بخور‌های چوبی می‌تواند فضای سنگ قبر را معنوی و تسلی‌بخش کند. اگر قرار است سنگ قبر را برای مراسم هفتم، چهلم یا سالگرد آماده ‌کنید، می‌توانید از گل آرایی‌های مجلسی و شیک استفاده کنید‌.

سخن پایانی

تزیین سنگ قبر علاوه‌بر ایجاد زیبایی، دل‌مردگی و ناراحتی افراد را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید براساس بودجه خود بهترین تزیین سنگ قبر را داشته باشید. تزیینات سنگ قبر دارای انواع مختلفی مانند گل، شمع، تور و روبان مشکی و چمن مصنوعی است. هرکدام از این تزیینات زیبایی خاص خود را دارند و جلوه بهتری به سنگ قبر می‌بخشند. لازم به ذکر است که برای تزیین سنگ قبر، حتماْ به اندازه سنگ توجه داشته باشید تا تزیین شما حالت شلوغ و به‌هم‌ریختگی به خود نگیرد. همچنین هرچه‌قدر تزیین شما ساده و شیک‎‌تر باشد، زیبایی بهتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 3 / 5 – تعداد رای 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields