جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

چمن مصنوعی برای استفاده دور سنگ مزار

فهرست مطالب
چمن مصنوعی دور سنگ قبر

امروزه برای آراسته‌تر نشان دادن محوطه قبرستان از چمن مصنوعی استفاده می‌شود. چمن مصنوعی نیاز به آبیاری و مراقبت روزانه نداشته و در مدت طولانی در معرض باد و باران نیز طول عمر بالایی دارد. چمن مصنوعی به‌دلیل رنگ و شکل زیبا، منظره‌ای طبیعی اطراف سنگ مزار ایجاد می‌کند. همچنین به‌دلیل استفاده از مواد باکیفیت، چمن مصنوعی می‌تواند مقاومت بیشتری در مقابل رطوبت و ورود حشرات داشته باشد.

چمن مصنوعی برای دور سنگ قبر (باغچه دور سنگ قبر)

چمن مصنوعی دور سنگ مزار با ظاهر طبیعی مانند چمن طبیعی به مرتب‌تر جلوه دادن محیط قبرستان کمک می‌کند. چمن مصنوعی دارای دوام و مقاومت زیادی بوده و می‌تواند در طولانی مدت استحکام خود را حفظ کند. با انتخاب یک چمن مصنوعی مرغوب و باکیفیت، می‌توانید اطراف مزار را آراسته‌تر جلوه دهید. با استفاده از چمن مصنوعی دور سنگ قبر می‌توانید زیبایی و آرامش خاصی به محیط اضافه کنید. نگهداری آسان، یکنواختی، هماهنگی رنگ و دوام بالا تنها برخی از ویژگی‌های استفاده از این نوع چمن را نشان می‌دهند.

ویژگی های چمن مصنوعی دور قبر

ویژگی جمن مصنوعی دور قبر

علاوه‌بر ظاهر زیبا و منظم چمن مصنوعی ویژگی‌های دیگری مانند مقاومت در برابر تغییرات دمایی، سهولت نگهداری و ثابت ماندن رنگ و بافت باعث افزایش کاربردشان شده است. این چمن مصنوعی‌ها به‌مرور زمان دچار فرسایش نشده و مقاومت خود را حفظ می‌کنند.

  • چمن مصنوعی محیط قبرستان را زیبا جلوه می دهد

استفاده از چمن مصنوعی دور سنگ قبر یک روش نوین برای افزایش زیبایی و تزئین اطراف سنگ قبر است.  طبیعی بودن ظاهر این چمن‌ها باعث می‌شود منطقه سنگ قبر زیبا و آرامش‌بخش به نظر برسد. همچنین چمن مصنوعی دور سنگ قبر با رنگ‌ها و بافت‌های مختلف عرضه می‌شود. می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ سنگ قبر و محیط هماهنگی داشته باشد، بدین صورت  ترکیبی زیبا و هماهنگ ایجاد می‌شود. لازم است بدانید با استفاده از چمن مصنوعی دور سنگ مزار، برای جلوگیری از رشد گونه‌های علف‌های هرز نیازی به استفاده از سموم و مواد شیمیایی نخواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود منطقه سنگ قبر تمیز و بدون رشد گونه‌های ناخواسته باقی بماند.

  • چمن مصنوعی دربرابر شرایط جوی

چمن مصنوعی دور سنگ قبر معمولاً با مواد اولیه مرغوب و مقاومت بالا ساخته می‌شود. این مواد به افزایش مقاومت چمن در برابر عوامل محیطی کمک می‌کنند. چمن مصنوعی دور سنگ مزار، مقاومت بالایی در برابر تابش مداوم و مستقیم نور خورشید دارد و رنگ آن به مرور زمان تغییر نمی‌کند. همچنین اشعه ماورابنفش خورشید به این نوع چمن‌ها آسیبی نمی‌رسانند. چمن مصنوعی دور سنگ قبر ضد آب بوده و به آب اجازه نفوذ نمی‌دهد، به همین دلیل در مواجهه با باران رنگ و بافت آن بدون تغییر باقی می‌ماند. همچنین چمن مصنوعی در برابر برف و یخ نیز مقاومت بالایی دارد. با استفاده از این نوع چمن دور مزار امکان رشد حشرات و آفات موذی نیز کاهش پیدا می‌کند.

  • رنگ و بافت چمن مصنوعی دور مزار، ثابت و بدون تغییر رنگ

یکی‌دیگر از مزایای استفاده از چمن مصنوعی در اطراف مزار، ثابت ماندن رنگ و بافت آن است. چمن مصنوعی مقاومت بالایی در برابر استفاده طولانی مدت دارد. عبور مداوم مردم روی آن، باعث کاهش مقاومت و یا از بین رفتن بافت محکم آن نمی‌شود. رنگ و بافت چمن مصنوعی در اطراف قبرها با استفاده روزمره و رفت و آمد ثابت می‌ماند.

به علت مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و استفاده مکرر، چمن مصنوعی در اطراف مزارها بافت این چمن‌ها  می‌تواند زیبایی خود را در طولانی مدت حفظ کند. رنگ و بافت آن با گذر زمان حداقل تغییر را داشته و محیط قبرستان را همیشه سبز و زیبا نگه می‌دارد. مقاومت در برابر بارش‌ها و نور خورشید و استفاده مکرر از عواملی هستند که رنگ و بافت چمن مصنوعی در اطراف مزارها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند.

  • چمن مصنوعی دور سنگ مزار سریع و آسان نصب می شود

چمن مصنوعی دور سنگ قبر به‌دلیل ویژگی‌های ساختاری خود، نصب آسان و سریعی دارد. لازم است قبل از نصب چمن مصنوعی، بررسی کنید که سطح اطراف سنگ قبر صاف باشد و هر نوع ناصافی را از بین ببرید. درصورت نیاز می‌توانید قطعات چمن مصنوعی را برش بزنید تا به شکل موردنظر برسند. همچنین، می‌توانید قسمت‌های اضافی را با استفاده از چاقو یا قیچی حذف کنید. برای ثابت‌سازی چمن مصنوعی، از گیره‌های مخصوص می‌توانید کمک بگیرید. این ثابت‌سازی به شما کمک می‌کند تا یک سطح پایدار ایجاد کنید.

  • چمن مصنوعی دور سنگ مزار نیاز به رسیدگی ندارد

یکی از مزایای استفاده از چمن مصنوعی نیاز به آبیاری نداشتن آن است. شرایط نگهداری از چمن و گیاهان در منزل با قبرستان متفاوت بوده و استفاده از این چمن‌ها که به رسیدگی و مراقبت کم‌تری نیاز دارند گزینه مناسبی است. این بدان معناست که شما نیازی به هزینه آبیاری منظم و مشکلات مربوط به کاهش منابع آب نخواهید داشت. همچنین، این کاهش مصرف آب به حفظ منابع آبی و محیط زیست کمک شایانی می‌کند.

چمن مصنوعی دور سنگ قبر به‌دلیل اینکه رشد نمی‌کند، نیازی به برش و تراشیدن ندارد. پس علاوه‌بر آبیاری نکردن، شما نیازی به صرف هزینه و زمان زیاد برای مرتب کردن چمن‌ها نیز نخواهید داشت. همچنین داخل این چمن‌ها علف‌های هرز نیز رشد نمی‌کند و نگرانی‌ای بابت سم‌پاشی نیز بی‌مورد است. چمن مصنوعی بدون علف‌های هرز رشد کرده و باعث می‌شود منطقه اطراف سنگ قبر همیشه تمیز و آراسته بماند. پس با کاهش نیاز به آبیاری، برش و سم‌پاشی برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز، هزینه‌های مربوط به نگهداری چمن مصنوعی خیلی کم‌تر از چمن طبیعی است.

نحوه شستشوی چمن مصنوعی برای قبر

شست و شوی چمن دور سنگ مزار

برای تمیز ماندن چمن مصنوعی نیازی به شستشوی مداوم وجود ندارد. در صورت وجود آلودگی می‌توانید توسط جارو دستی یا شارژی به راحتی آن را تمیز کنید. همچنین اگر آلاینده‌ای روی چمن مشاهده کردید که با جارو دستی قابل تمیز شدن نیست، می‌توانید با آب و مواد شوینده ضعیفی آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که استفاده از مواد شوینده شیمیایی قوی به بافت چمن مصنوعی آسیب می‌زند. در کل شستشو و تمیز نگه‌داشتن چمن مصنوعی فرایندی بسیار آسان است.

کاربرد و اهمیت چمن مصنوعی دور قبر

از جمله دلایل اصلی استفاده از چمن مصنوعی در اطراف قبر، ایجاد ظاهر زیبا و آراسته آن است. با استفاده از چمن مصنوعی می‌توانید یک پوشش سبز و منظم در اطراف قبر ایجاد کنید که از میزان اندوه‌ محیط قبرستان نیز اندکی می‌کاهد.

چمن مصنوعی به‌دلیل ویژگی ضد آلودگی خود به شما امکان می‌دهد تا محیط اطراف سنگ مزار را به راحتی تمیز نگه دارید. با استفاده از چمن مصنوعی، نیاز به مراقبت و نظافت مداوم کم‌تری خواهید داشت. همچنین چمن مصنوعی دارای بافتی مقاوم در برابر گرما و سرمای شدید است. ایجاد محیط زیبا و سرسبز و مقاومت بالای بافت این نوع چمن از مهم‌ترین کاربردهای چمن مصنوعی هستند.

نحوه نصب چمن مصنوعی دور قبر

ابتدا مساحتی که لازم است با چمن مصنوعی پوشش داده شود را محاسبه کنید. سپس چمن مصنوعی مناسب را با مشورت با افراد مجرب در این زمینه انتخاب کنید. معمولا از چمن رولی و نواری برای کفپوش دور مزارها استفاده می‌شود. از زیر سازی مناسب محیط اطمینان حاصل کنید تا آب باران و برف در داخل بافت چمن جمع نشود. در نهایت چمن مصنوعی را بریده و با استفاده از چسب مخصوص روی خاک بچسبانید.

دلیل استفاده از چمن مصنوعی دور مزار

چمن مصنوعی در طولانی مدت بدون نیاز به تمیز کردن آراستگی و زیبایی خود را حفظ می‌کند. با استفاده از این نوع چمن‌ها برای تمیز ماندن اطراف مزار نیازی به صرف مدت طولانی نخواهید داشت. همچنین دیدن محیطی سرسبز هنگام سر زدن به خانه جدید عزیزانمان اثری تسکین‌بخش دارد. چمن مصنوعی محیطی سبز و یک‌دست در قبرستان ایجاد کرده و از ایجاد گردوخاک جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

چمن مصنوعی کفپوشی سبز و مقاوم است که با نصب آن در دور سنگ قبر می‌توان به زیبایی محیط افزود. مقاومت بالای چمن مصنوعی در برابر باد، باران، برف، نور خورشید و نصب آسان و سریع از دلایلی هستند که استفاده از آن را اطراف سنگ مزار مناسب می‌کنند. همچنین این چمن‌ها بدون نیاز به آبیاری، هرس و سم‌پاشی می‌توانند مدت طولانی رنگ اولیه خود را حفظ کنند. ظاهر آراسته و زیبای این چمن‌ها در تسکین و بهبود روحیه افرادی که به دیدار عزیزانشان می‌آیند نیز تاثیر مثبتی دارد.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields