جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

چه گلی برای سر قبر مناسب است؟

فهرست مطالب

گل‌ها از معنا و مفهوم خاصی برخوردار هستند که در انواع مراسم‌های شاد یا ترحیم کاربرد دارند. گل‌ها می‌توانند احساسات شما را به افراد دیگر نشان دهد؛ در نتیجه گل‌های مختلفی برای هدیه دادن به خانوده متوفی و سر قبر وجود دارد. بهترین گل برای سر سنگ مزار گل‌های طبیعی هستند که می‌توانید به صورت تاج گل یا دسته گل تهیه کنید. به‌طورکلی انتخاب گل بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد؛ اما یک سری بایدها و نباید ها بهتر است رعایت شود که در ادامه مطلب به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین گل مناسب سر مزار

امروزه بیشتر سفارش گل برای سر مزار، به دست گل فروش سپرده می‌شود. اما با شناخت گل‌ها می‌توان بهترین انتخاب را براساس سلیقه انجام داد. گل‌ها می‌توانند میزان ارادت و احترام شما را به فرد متوفی نشان دهند. در ادامه برخی گل‌های مناسب را برای سر مزار به شما معرفی خواهیم کرد.

  • گل رز: گل رز سنبل عشق و اشتیاق بوده و رنگ سفید آن نشان‌دهنده معصومیت و خلوص است. اما رنگ قرمز رز غم و اندوه را نشان می‌دهد.
  • لیلیوم: استفاده از سوسن یا لیلیوم برای سر مزار بسیار رایج بوده که نماد ارزش‌های اخلاقی، قدرت و صداقت است. گل سوسن شامل رنگ‌های مختلفی است که معنا خاصی ندارند و مجموعاً به عنوان هدیه به فرد متوفی انتخاب می‌شوند.
  • گل گلایل: این گل نشان دهنده احساسات عمیق قلبی است و برای ادا احترام به درگذشتان از سال‌های دور رواج داشته است.
  • گل نرگس: گل نرگس در فصل بهار کاربرد دارد که می‌توانید به خانواده فرد متوفی هدیه دهید.
  • گل ارکیده: گل ارکیده دارای رنگ سفید یا صورتی بوده که نماد ابراز عشق ابدی به متوفی است.
  • گل زنبق: گل زنبق بسیار خاص و منحصربه‌فرد بوده که بیشتر رنگ سفید آن با سایر گل‌ها به صورت تاج گل تهیه می‌شود. این گل نماد خلوص و معصومیت روح متوفی است.

مدل گل برای سر خاک

بهترین مدل گل برای سر خاک، تاج گل یا دسته گل است. دسته گل برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه چندانی را بپردازند مناسب خواهد بود. برای دسته گل می‌توانید از گل‌های لیلیوم، مریم، ارکیده، داوودی، رز و گلایل استفاده کنید که بهتر است رنگ آن‌ها سفید باشد و همراه با ربان‌های مشکی تزئین شده باشد. در تاج گل نیز می‌توانید از گل‌های مختلفی استفاده کنید که به صورت هنرمندانه در کنار یکدیگر چیده می‌شوند. امروزه تاج گل‌های گرد به‌دلیل طراحی جدید و مدرنی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. تاج گل‌ها در طرح، رنگ و اندازه‌های متفاوتی تهیه می‌شوند که افراد می‌توانند به‌طور یک طبقه یا دو طبقه سفارش دهند. لازم به ذکر است که تاج گل‌ها باید پرحجم باشند و کنار آن ربان مشکی نیز قرار گرفته باشد.

گل سر مزار برای چهلم

برای مراسم چهلم فرد فوت شده می‌توان از گل‌هایی مانند رز، ژربرا، داوودی، آنتوریوم، میخک و گلایل استفاده کرد. معمولاً در روز چهلم خانواده متوفی ناراحتی کم‌تری نسبت به روز اول دارند و در نتیجه می‌توانید در این روز گل مناسبی را انتخاب کنید تا تاثیر به‌سزایی بگذارد. برای مراسم چهلم بهتر است تاج گل تهیه شود تا رسم ادب و احترام را به جای بگذارید. همچنین بهتر است رنگ گل‌ها سفید و بدون هیچ زرق و برقی باشند تا به خوبی معصومیت فرد فوت شده را نشان دهند. استفاده از گل آنتوریوم نشان دهنده این است که شما برای خانواده متوفی آرزو شادی را دارید و همچنین گل میخک نیز به معنی تولد دوباره و شروع مجدد برای خانواده داغ‌دار به‌ شمار می‌رود.

گل سر مزار برای سالگرد

برای سالگرد فرد متوفی می‌توان گل‌های مختلفی مانند ارکیده، گلایل، زنبق، رز، مریم، داوودی و… استفاده کرد. برای سالگرد نیز بهتر است از تاج گل استفاده نمایید و گل‌ها را به صورت گرد و پرحجم در تاج بچینید و با استفاده از ربان مشکی، همراه با عکس فرد فوت شده تقدیم به خانواده داغ‌دار کنید.

باید و نباید انتخاب گل مناسب برای سر مزار

به‌طورکلی قوانینی خاصی نسبت به انتخاب گل مناسب برای سر مزار وجود ندارد. اما با شناخت کافی نسبت به گل‌ها، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. استفاده از گل داوودی برای تاج گل به‌دلیل اینکه حشره‌ها را به خود جذب نمی‌کند و تا مدت طولانی روی مزار باقی می‌ماند؛ مناسب خواهد بود. استفاده از گل‌های مصنوعی نیز به علت بی‌بو بودن، سمی نبودن، شکیل بودن و عدم آسیب انتخاب ایده‌آلی به‌شمار می‌رود.

قبل از تقدیم کردن گل‌ها به خانوده داغ‌دار ابتدا آن‌ها را تمیز کنید تا هیچ لکه، برگه خشک یا خزه روی آن وجود نداشته باشد. لازم به ذکر است که برای سر مزار از گل‌هایی که بو قوی دارند و حشره‌ها را به خود جذب می‌کنند استفاده نکنید. از این نوع گل‌ها می‌توان به رز و زنبق اشاره کرد. همچنین برای دسته‌ گل نیز توجه داشته باشید که به هیچ عنوان گل‌های سمی و خاردار استفاده نشده باشد.

سخن پایانی

استفاده از گل برای سنگ مزار نوعی ادا احترام به فرد فوت شده است. گل‌های مختلفی را می‌توان برای سر مزار استفاده کرد که شامل زنبق، رز، مریم، گلایل، داوودی، میخک، ارکیده، نرگس، سوسن، مریم و… می‌شود. همچنین برای چهلم و سالگرد نیز باید از گل‌های متفاوت مناسب با آن روز بهره برد. گل‌های مراسم ترحیم را می‌توانید به صورت دسته گل یا تاج گل، همراه با ربان مشکی تهیه نمایید.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields