جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

ایا اموات متوجه دلتنگی ما میشوند؟

فهرست مطالب

بعد از مرگ، ارتباطات و علاقه همچنان باقی می‌ماند. تمام مردگان می‌توانند صدا و دلتنگی آدم‌‌ها را متوجه شوند؛ اما اختیار از فرد سلب می‌شود. به‌طور کلی تمام مردگان با عزیزانشان حرف می‌زنند، اما افراد زنده قدرت شنیدن صدای آن‌ها را ندارند. بسیاری از مردگان به دیدن بازماندگان خود می‌آیند و به آن‌ها التماس می‌کنند تا چیزی برای آن‌ها بفرستند. بسیاری از افراد براین باور هستند که مردگان می‌توانند به صورت رویا یا نشانه‌های مختلف با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. مردگان از تمام امور که در دنیا وجود دارد، باخبر هستند و کاملا از حال بازماندگان آگاهی دارند. در این مقاله از جنت نوین درمورد دلتنگی ناراحتی و بازماندگان صحبت خواهیم کرد.

آیا اموات از گریه ما ناراحت می شوند؟

انسان بعد از مرگ اسیر اعمال خوب و بد خویش است و عمل دیگران تاثیر در حال وی ندارد. براساس روایت امام صادق (ع)، روح مومنات اجاز دارند به دیدار خانواده‌هایشان بیاییند تا از حال و روز آنان باخبر شوند؛ اما اموات فقط آن چیزی که برای او مسرت آمیز است، می‌تواند ببیند و هرآنچه که بروی مکروه باشد، مشاهده نمی‌کند. روح کافران نیز می‌توانند به دیدار خانواده خود بروند؛ اما آن‌ها فقط می‌توانند آنچه برای آن‌ها مکروه و نفرت‌آمیز است را مشاهده کنند. به‌طور کلی حالات بازماندگان تاثیری در رنج و ناراحتی متوفی ندارد.

آیا اموات با خانواده خود دیدار دارند؟

براساس روایت مختلف امامان و پیامبران، ارتباط مردگان با خانواده خود به‌طور کامل قطع نمی‌شود، بلکه به صورت مقاوم و منزلتی که در نزند خداوند دارند، می‌توانند در فرصت‌های مختلف به دیدار خانواده خود آیند. در روزهای جمعه، عید قربان و عید فطر، خداوند متعالی به رضوان، فرشته و نگهبان بهشت دستور می‌دهد که درب‌های میدان بهشت برزخی را برای ارواح مومنان باز و اعلام کند که اجازه‌ی زیارت بازماندگان و خانواده خویش را دارند.

آیا اموات هم دلتنگ می شوند؟

براساس روایت پیامبر اکرم (ص)، روح مومنان هر جمعه به آسمان نگاه می‌کنند و در مقابل خانه‌ی خود می‌ایستند. هرکدام از مردگان در حالی که با ناراحتی گریه می‌کنند از بازماندگان خود درخواست عطوفت دارند و می‌گویند با درهم یا پولی، لقمه نان یا لباسی در حق ما رحم کنید. برای رفع دلتنگی اموات باید برسر مزار آن‌ها رویم و برای آن‌ها خیرات پخش کنیم. برای رفع دلتنگی اموات بهتر است هر پنجشنبه به سر مزار آن‌ها روید و با خواندن سوره و دعا و خواندن فاتحه آن‌ها را خوشحال کنید. روح اموات در روزهای پنجشنبه و جمعه منتظر خانواده خود هستند تا شاید برای آن‌ها دعا یا خیراتی دهند تا روح آن‌ها شاد شود.

آیا اموات از حال زنده‌ها باخبر هستند؟

به‌طور کلی تمام اموات با زنده‌ها ارتباط دارند و زمانی که بازماندگان بر سر مزار عزیز از دست رفته خود می‌روند، روح آن‌ها آگاهی پیدا می‌کند و با آن‌ها انس می‌گیرد. برخی از اموات به خواب بازماندگان خود می‌روند و سفارش می‌کنند تا گذشته آن‌ها را جبران نمایند. بازماندگان می‌توانند با انجام اعمال نیک باعث آمرزش گناهان اموات شوند و به بالا رفتن درجاتشان کمک کنند؛ زیرا دست مردگان از دنیا و کارهای نیک کوتاه است.

چگونه برای رفع دلتنگی با اموات خود ارتباط برقرار کنیم؟

در دنیای بعد از مرگ رازهای بسیاری وجود دارد که در قرآن کریم و روایات امامان و معصومان وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای رفع دلتنگی عزیزان از دست رفته، دادن صدقه و خیرات است. مردگان با تمام امور دنیا آگاه هستند و متوجه دلتنگی عزیزانشان می‌شوند؛ به همین دلیل شما می‌توانید با انجام کارهای نیک باعث شادی روح آن‌ها شوید.

چگونه از آرامش اموات مطمئن شویم؟

بهترین کمک برای مردگان برای رفع دلتنگی اموات و بازماندگان این است که تمام حق الناسی که بردوش مرده بوده ادا نمایند و تمام حق‌های واجب مانند نماز، روزه و حج را از طرف آن‌ها انجام دهند. از مهم‌ترین روش‌ها که می‌توانید به آرامش اموات خود کمک کنید، دادن خیرات و خواندن فاتحه و دعا است. انجام دادن این اعمال باعث می‌شود که روح مردگان در آن دنیا در آرامش کامل قرار بگیرد. ارواح کافران مرتب دلتنگ خانواده خود می‌شوند و منتظر خیرات و دعاهای بازماندگان خود هستند.

آیا مردگان برای ما دعا می‌کنند؟

در برخی روایت آماده است که دعاهای اموات در حق زنده‌ها مستجاب می‌شود. به‌طور مثال زمانی که به زیارت اهل قبور می‌رویم، از آن‌ها طلب می‌کنیم که در حق ما دعا کنند تا براساس برکت و جایگاهی که در نزد خداوند دارند به حاجت‌های دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم. امام صادق می‌فرمایند هر کدام از مسلمانان برای اموات خود کار نیک و پسندیده‌ای انجام دهد، همواره پاداش او دو برابر خواهد شد. خداوند متعالی ثواب اعمال نیکی که بازماندگان برای اموات انجام می‌دهند، بهره‌مند می‌کند. از اعمال مهمی که بازماندگان برای رفع دلتنگی عزیزانشان و آرامش روح آن‌ها می‌توانند انجام دهند، شامل صدقه، خیرات، دعا، نماز، روزه، حج می‌شوند. توجه داشته باشید، خداوند متعالی هرکار نیکی که بازماندگان برای عزیران از دست رفته خود انجام دهند، ثواب آن را برای بازماندگان و مرده می‌نویسد.

کلام آخر

بسیاری از افراد پس از درگذشت عزیزان خود، بسیار دلتنگ و ناراحت می‌شوند. گریه و ناراحتی تاثیر روی اموات ندارد؛ اما روح اموات می‌تواند ناراحتی شما را ببیند. بهترین راه برای رفع دلتنگی بازماندگان برای اموات، انجام اعمال نیک است. روح اموات در روزهای پنجشنبه و جمعه منتظر خیرات و دعای بازماندگان خود هستند. بسیاری از افراد که دلتنگ اموات خود می‌شوند، آن‌ها را در خواب می‌بینند که از آن‌ها کمک می‌خواهند. بهترین اعمالی که می‌تواند ثواب بسیاری برای اموات شما داشته باشد، دادن خیرات، خواندن دعا و فاتحه، انجام روزه، حج و نماز است و تمام حق الناس وی را ادا نمائید.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 3.4 / 5 – تعداد رای 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields