جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

سنگ قبرهای عجیب بهشت زهرا

فهرست مطالب

سنگ قبر، اولین چیزی است که به‌عنوان یادبود از هر مرحوم تا سال‌ها باقی می‌ماند. سنگ قبرهای امروزی از طراحی‌های قدیمی فاصله گرفته و دارای طراحی‌‌های خلاقانه‌ای هستند. این سنگ قبرها می‌توانند گویای زندگی قبل از مرگ اموات بوده و می‌توانند بازماندگان را با نحوه مرگ و تاریخچه زندگی آن‌ها آشنا کنند. همچنین استفاده از گل و گیاهان متنوع روی قبر، امروزه در میان سنگ قبرها بسیار متداول است. از جمله عجیب‌ترین سنگ‌ قبرهای بهشت زهرا می‌توان به سنگ قبر طرح آیفون و سنگ‌ قبرهای بارکد دار اشاره کرد.

عجیب ترین سنگ قبر دنیا در تهران

شاید برای شما هم جالب باشد که خلاقیت در طراحی سنگ قبرها در ایران، در سراسر جهان زبانزد است‌. این سنگ قبرها از جنس بهترین سنگ‌های گرانیت، مرمر و پلاک هستند. از گذشته تا به امروز جسد اموات در ایران به‌وسیله چوب، سنگ یا  شیروانی‌های متنوع پوشیده می‌شد. اما امروزه طراحی‌های منحصربه‌فرد این سنگ قبرها، باعث می‌شود که بازماندگان با خاطره‌های این عزیران بیشتر مأنوس شوند و یاد و خاطره آن‌ها تا مدت‌ها در ذهن باقی بماند.

سنگ قبرهای عجیب، همیشه گران‌ترین سنگ قبرها نیستند و برخی از آن‌ها با قیمت مناسب به‌فروش می‌رسند. هرچند که انتخاب سنگ قبر سلیقه‌ای است، ولی آشنا شدن با ایده‌های طراحی سنگ قبر می‌تواند شما را را راهنمایی کند. سنگ قبر طرح آیفون و سنگ قبرهای دارای بارکد از مدرن‌ترین ایده‌ها برای اجرا و تولید سنگ قبر به‌شمار می‌روند. مهم است بدانید، برخی از این سنگ قبرها با گل و چمن‌های مختلف مزین می‌شوند و باعث زیبایی هرچه تمام‌تر آن خواهد شد. توجه داشته باشید که در آرامستان بهشت زهرا قوانینی برای انتخاب سنگ مزار وجود دارد که قبل از سفارش می‌بایست به آن‌ها توجه کرد. این قوانین شامل اندازه و مکان نصب سنگ قبر هستند.

سنگ قبر طرح آیفون

یکی از سنگ‌ قبرهای عجیب و با کیفیتی که امروزه به‌میزان زیادی مورد توجه افراد قرار گرفته، سنگ قبر آیفون است که به‌صورت افقی یا عمودی استفاده می‌شود. این سنگ قبر دارای ساعت، تاریخ و عکس متوفی است. این ساعت می‌تواند، نشان‌دهنده زمان فوت مرحوم باشد. در پشت سنگ قبر نمادی از دوربین‌ها و لوگو سیب گاز گرفته آیفون وجود دارد. همچنین جنس سنگ قبر طرح آیفون از گرانیت شبق، مرمر اعلا و… است که در مقابل باران‌های اسیدی هوازدگی بسیار مقاوم است.

سنگ قبر طرح آیفون از جنس گرانیت شبق مشکی، در میان افراد از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از ویژگی‌های این سنگ قبر، نمایش تصویری رنگی از مرحوم است که می‌تواند جلوه‌ی خاصی داشته باشد. سنگ قبر آیفون، در میان جوانان محبوبیت ویژه‌ای دارد. ابعاد سنگ قبر آیفون، با توجه به درخواست مشتری و مقرراتی که در آرامستان محل دفن وجود دارد، بستگی دارد.

سنگ قبر بارکد دار

سنگ قبر بارکد دار

این نوع سنگ قبر، با داشتن بارکدهایی مانند بارکد اجناس می‌تواند به‌عنوان روش شناسایی مناسبی برای اموات باشد. بارکد معمولاً در قسمت پایینی سنگ قبر الصاق می‌شود و با اسکن آن با وسایل هوشمندی مانند گوشی همراه اطلاعاتی در مورد شخص متوفی به مخاطب داده می‌شود. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولید، تاریخ فوت، نحوه فوت، عکس‌ها، ویدئو، صدا و حتی متن‌هایی در مورد سرگذشت شخص متوفی هستند. به‌نظر می‌رسد، سنگ‌های بارکد دار نقش مهمی در پیدا کردن سریع شخص فوت شده دارند.

علاوه‌بر این امکان ذخیره اطلاعات متوفی در گوشی وجود دارد؛ بنابرین شما می‌توانید در هر زمانی به آن‌ها سری بزنید و مشاهده کنید. با اسکن این بارکد می‌توانید از شماره تلفن، آدرس خانواده و اطلاعات دیگری نیز دسترسی پیدا کنید. این سنگ قبر باعث می‌شود که اطلاعات مرحوم با تکنولوژی qr  همیشه محفوظ بمانند. استفاده از بارکد برای قبر، باعث می‌شود یک آلبوم خاطرات همیشگی را از فرد داشته باشید و بتوانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سنگ قبر طرح آیفون برای چه کسانی مناسب است؟

این سنگ قبر برای اولین بار برای یکی از فروشندگان موبایل استفاده شد؛ اما زیبایی و منحصربه‌فرد بودن این سنگ قبر باعث شد که خیلی زود، مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. جالب است بدانید که بسیاری از افراد تمایل دارند که افراد بتوانند با استفاده از سنگ قبر طرح آیفون یکی از زیباترین عکس‌های طول دوره زندگی خود را با بازماندگان به اشتراک بگذارند. استفاده از سنگ قبر طرح ایفون، از نظر جنس و سن محدودیتی ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند با سفارش سنگ قبر طرح آیفون از این کار بهره ببرند. قیمت سنگ قبر طرح آیفون به‌میزان زیادی تابع اندازه و نوع سنگ به کار رفته در آن است‌. این سنگ قبر با وجود منحصربه‌فرد بودن، قیمتی مشابه با بقیه سنگ قبرها دارد.

سنگ قبر طرح بارکد برای چه کسانی استفاده می‌شود؟

همانطور که گفته شد، بارکد سنگ قبر مانند بارکد‌های دیگر دارای مشخصات لازم است. هرچند که سنگ قبر بارکد دار بیشتر برای هنرمندان و اشخاص معروف استفاده شده، ولی به‌نظر می‌رسد که تقاضای آن به‌زودی در میان افراد افزایش یابد. این سنگ قبر مزایای زیادی دارد. سنگ قبر بارکد دار می‌تواند روش مناسبی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات رفتگان با بقیه افراد حتی افرادی که در کشور دیگر زندگی می‌کنند می‌شود‌.

سخن پایانی

باتوجه به سپری کردن مدت زمان زیادی در جوار سنگ قبرها، استفاده از سنگ قبری که بتواند یادآور خاطرات مرحوم باشد، بسیار مناسب است. سنگ قبرهای مدرن و گاهی عجیبی در ارامستان‌ها به‌چشم می‌خورند که انتخاب افرادی خاص هستند. سنگ قبرهای طرح آیفون از جمله محبوب‌ترین سنگ قبرها به‌خصوص در میان جوانان و نوجوانان‌اند و با توجه به نمای بزرگ عکس آن‌ها زیبای بسیار زیادی دارند. علاوه‌بر سنگ قبر آیفون، سنگ قبرهای دارای بارکد می‌توانند نقش مهمی در پیدا کردن افراد مرحوم باشند. با اسکن این بارکد می‌توان به اطلاعاتی دقیق در مورد متوفیان دسترسی پیدا کرد.

 

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields