جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

بهترین سنگ مرمر برای قبر

فهرست مطالب

سنگ قبر مرمر که یکی از سنگ‌های دگرگون محسوب می‌شود از ایجاد تغییرات و اعمال فشار روی سنگ آهک به وجود می‌آید. این سنگ را می‌توان در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، کرم، صورتی، سبز و سیاه بیابید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سنگ که آن را برای سنگ قبر مناسب کرده، دوام بالای آن در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف است. امکان حکاکی روی سنگ قبر مرمر فراهم است و ظاهری درخشان و زیبا خواهد داشت. حکاکی بیشتر، چاپ عکس رنگی و قرنیز اضافی از عواملی هستند که باعث افزایش قیمت نهایی سنگ قبر می‌شوند.

انواع سنگ قبر مرمر

سنگ مرمر به عنوان یکی از زیباترین سنگ‌ها در جهان شناخته می‌شود که انواع مختلفی دارد. یکی از کاربردهای آن استفاده از سنگ مرمر برای سنگ قبر است. سنگ مرمر سبز، نباتی، فیروزه‌ای، سفید و هرات تعدادی از مدل‌هاب سنگ مرمر هستند. از ویژگی‌های آن می‌توان به نرم بودن سنگ مرمر نسبت به گرانیت اشاره کرد. حداقل ضخامت این سنگ‌ها ۴ سانتی‌متر است. این سنگ‌ها می‌توانند نور را از خود عبور دهند که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. به‌دلیل همین ویژگی به سنگ مرمر، سنگ زنده نیز می‌گویند.

همه سنگ‌‌های مرمر هم در ایران وجود ندارند و برخی از آن‌ها مانند مرمر هرات از افغانستان به کشور ما وارد می‌شود. این سنگ‌ها بسیار صیقل‌پذیر هستند و می‌توانید سطح آن را به سادگی براق کنید. همچنین سنگ مرمر به‌دلیل ویژگی‌های فیزیک خود باعث جذب گرما نشده و همیشه حالت خنکی دارد. گفته می‌شود این سنگ قابلیت جذب انرژی منفی را دارد و انرژی مثبتی از خود ساطع می‌کند که می‌‌توان آن را دلیلی بر آرام بودن محیط اطراف این سنگ دانست.

سنگ قبر مرمر هرات

سنگ مرمر هرات یکی از سنگ‌های شناخته شده است که از کشور افغانستان صادر می‌شود. این سنگ باکیفیت در برابر شرایط اقلیمی متفاوت مقاومت بالایی داشته و بسیار گران‌ قیمت است. سنگ مرمر هرات دارای بلورهای درشت کریستال است که باعث می‌شود جزئی از سنگ‌های اونیکس باشد. از مشخصات آن می‌توان به رنگ سفیدش اشاره کرد که نور را هم از خود عبور می‌دهد و ظاهر بسیار زیبایی دارد.

عوامل زیادی روی قیمت سنگ قبر مرمر هرات تاثیر می‌گذارند. معمولا یک ردیف قرنیز اطراف سنگ قبر مرمر هرات می‌گذارند و هزینه اضافی‌ای ندارد، ولی اگر بخواهید از قرنیز اضافی هم استفاده شود باید هزینه بیشتری بپردازید. دوبل کردن حکاکی و نوشته روی سنگ هم قیمت نهایی را افزایش می‌دهد. همچنین سفارش عکس رنگی روی سنگ هم می‌تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد.

سنگ قبر مرمر نباتی

سنگ قبر مرمر نباتی هم یکی از سنگ‌های گران‌بها و ارزشمند است. این سنگ که رنگی روشن و کیفیت بالایی دارد در مجسمه‌سازی و  سنگ قبر کاربرد دارد. مقاومت بالای آن در جذب آب یکی از ویژگی‌های برجسته این سنگ است. همچنین سنگ مرمر نباتی استحکام بالایی در برابر سایش دارد و با ساب‌پذیری بالا شناخته می‌شود. این سنگ را می‌توان در طرح‌های طبیعی فراوانی یافت و تنوع بسیار بالایی دارند. دوام بالا، عمر طولانی و قابلیت عبور نور هم از دیگر مزایای این سنگ قبر هستند. هزینه سنگ مرمر نباتی هرچه رگه‌ای کم‌تری داشته باشد، افزایش پیدا می‌کند.

قیمت سنگ قبر مرمر

سنگ قبر مرمر را به عنوان سنگی گران ‌قیمت می‌شناسند، ولی باید بدانید که آن نسبت به دیگر سنگ‌ها قیمت پایین‌تری دارد. البته قیمت سنگ مرمر در مقایسه با سنگ‌های گرانیت کمی بالاتر است. از آنجایی که که سنگ مرمر هم زیبایی خاصی دارد و هم مقاومت بالایی در برابر خوردگی، فرسودگی و… دارد، خرید آن حتی با قیمت بالا نیز به صرفه است. قیمت سنگ مرمر به تعداد گل‌های آن هم بستگی دارد. سنگ‌های دارای گل‌های بیشتر نسبت به سنگ‌های با گل‌های کم‌تر ارزان‌تر هستند. وجود شال و ترک و همچنین ضخامت سنگ‌ها هم بر قیمت نهایی آن موثر هستند.

مزایای سنگ قبر مرمر

قبل از انتخاب سنگ قبر بهتر است درمورد مزایا و معایب آن تحقیقاتی انجام دهید. سنگ قبر مرمر با مقاومت بالا و جلای درخشان نیز دارای برخی ویژگی‌های مثبت و منفی است که با درنظر داشتن آن‌ها می‌توانید خریدی هوشمندانه داشته باشید. یکی از مزایای آن ظاهر زیبا و چشم‌نوازش است. قبرهای سنگ مرمر همیشه ظاهری متفاوت‌تر و درخشان‌تر نسبت به سایر سنگ‌ها دارند. این سنگ‌ها بسیار صیقل‌پذیر هستند و می‌توانید سطح آن را به سادگی براق کنید.

همچنین سنگ مرمر به‌دلیل ویژگی‌های فیزیک خود باعث جذب گرما نشده و همیشه حالت خنکی دارد. گفته می‌شود این سنگ قابلیت جذب انرژی منفی را دارد و انرژی مثبتی از خود ساطع می‌کند که می‌‌توان آن را دلیلی بر آرام بودن محیط اطراف این سنگ دانست. دوام بالا نیز از مزایای دیگر آن محسوب می‌شود. این سنگ به مدت طولانی در برابر نور خورشید، باران، برف، باد و… مقاومت کرده و تغییری در شکلش ایجاد نمی‌شود. ماندگاری این نوع سنگ بسیار بالا است و یادبودی بادوام محسوب می‌شود‌.

معایب سنگ قبر مرمر

یکی از ویژگی‌های سنگ قبر مرمر قیمت بالای آن است که ممکن است برخی افراد آن را عیب در نظر بگیرند. اگر قیمت سنگ مرمر را با سایر سنگ‌های قبر مقایسه کنید مشاهده خواهید کرد که هزینه آن نسبت به اکثر سنگ‌های دیگر بالاتر است. همچنین اگر می‌خواهید سنگ مرمر تمیز و سالم بماند باید به صورت منظم از آن مراقبت کنید. این سنگ‌ها نباید در معرض مواد شیمیایی باشند. هنگام انتخاب سنگ قبر باید بودجه و انتظارات خود از ظاهر و مقاومت سنگ را در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید سنگ قبری زیبا و باطول عمر بالا بخرید، سنگ قبر مرمر بهترین گزینه است.

سخن پایانی

سنگ مرمر از سنگ‌های قیمتی و زیبایی است که در برخی صنایع و سنگ مزار هم از آن استفاده می‌شود‌. سنگ مرمر هرات، نباتی و سفید تعدادی از از مدل‌های مختلف سنگ مرمر هستند. سنگ مرمر هرات از افغانستان وارد می‌شود. سنگ مرمر نسبت به سایر سنگ‌ها قیمت بالایی دارد که کیفیت و طول عمر آن را توجیه می‌کند. اگر به دنبال سنگ قبری با مقاومت بالا در برابر باد و باران هستید ، این سنگ را توصیه می‌کنیم.

 

 

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields