جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

معرفی تمام قطعات آرامستان بهشت زهرا

فهرست مطالب

در پهنه‌ وسیع جنوب تهران، آرامستان بهشت زهرا، گویی نگاره‌ای از تاریخ معاصر ایران را به نمایش گذاشته است. هر قطعه از این خاک، حدیثی از فراز و نشیب‌های این سرزمین را زمزمه می‌کند. از مزار شهدای گمنام که یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردان و زنان این مرز و بوم هستند، تا قطعه هنرمندان که در آن بزرگان عرصه فرهنگ و هنر آرمیده‌اند، هر گوشه‌ای از بهشت زهرا داستانی برای گفتن دارد. این آرامستان که در سال ۱۳۴۹ به عنوان اولین گورستان بزرگ تهران افتتاح شد، در طول سال‌ها به مثابه آینه‌ای از جامعه ایرانی، پذیرای اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن و مرد، از هر دین و مذهبی بوده است.

قطعه ورزشکاران بهشت زهرا

قطعه نام آوران بهشت زهرا، که به نام قطعه ورزشکاران نیز شناخته می‌شود، در فاز اول توسعه این آرامستان واقع شده و محل دفن بسیاری از چهره‌های نامدار و افتخارآفرین ایران در عرصه ورزش است. این قطعه که در جوار قطعه هنرمندان قرار دارد، به پاس قدردانی از تلاش‌ها و خدمات ارزنده ورزشکارانی که در طول زندگی خود برای سربلندی ایران کوشیده‌اند، به آن‌ها اختصاص داده شده است. در این قطعه، مزار بسیاری از قهرمانان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، کشتی، والیبال، بسکتبال، وزنه‌برداری، دوومیدانی و سایر رشته‌ها به چشم می‌خورد.

قطعه هنرمندان بهشت زهرا 

قطعه 88 بهشت زهرا، مشهور به قطعه هنرمندان، مدفن بسیاری از نامداران و مشاهیر ایران در عرصه‌های مختلف هنری، علمی و فرهنگی است. این قطعه واقع در بهشت زهرای تهران، به “بهشت زهرای هنرمندان” نیز شهرت دارد. مجوز دفن در این قطعه توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود و افراد مشهور و شناخته شده‌ای که در طول زندگی خود خدمات ارزشمندی به فرهنگ و هنر ایران ارائه داده‌اند، می‌توانند در این قطعه دفن شوند.

قطعه هنرمندان بهشت زهرا به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است و هر بخش به هنرمندان یک رشته خاص اختصاص دارد. به عنوان مثال، بخش‌هایی برای دفن شاعران، نویسندگان، بازیگران، خوانندگان، نوازندگان، مجسمه‌سازان، نقاشان و سایر هنرمندان وجود دارد.

در بخش شرقی قطعه هنرمندان، مزار مشاهیر و بزرگان عرصه‌های مختلف هنری مانند موسیقی، سینما، تئاتر، ادبیات و تجسمی قرار دارد. از جمله این افراد می‌توان به علی تجویدی، خسرو شکیبایی، محمدعلی فردین و.. اشاره کرد. در بخش غربی قطعه هنرمندان، مزار مشاهیر و بزرگان عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی قرار دارد. از جمله این افراد می‌توان به علی اکبر دهخدا، محمد قریب و… اشاره کرد.

آدرس قطعه هنرمندان

قطعه هنرمندان بهشت زهرا، که به‌عنوان نقطه‌ای برای پایان یافتن سفر زمینی بسیاری از چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری ایران در نظر گرفته شده، در بزرگ‌ترین آرامستان ایران، بهشت زهرا واقع شده است. این مکان پراهمیت که در جنوب تهران قرار دارد، به راحتی از طریق خط یک متروی تهران قابل دسترسی است و به عنوان یک مقصد مهم برای نکوداشت یاد و خاطره‌ هنرمندان شناخته می‌شود. برای رسیدن به این قطعه، می‌توانید از طریق بلوار شهدا به سمت خیابان ملکوت حرکت کنید. سپس، وارد خیابان یاس سوم شوید و تا انتها ادامه دهید.

بهشت زهرا قطعه هنرمندان مرتضی پاشایی

قطعه هنرمندان بهشت زهرا، آرامگاه ابدی مرتضی پاشایی، خواننده محبوب ایرانی، در ردیف ۸۸ این قطعه واقع شده است. مزار او با سنگ مزار سفید و ساده‌ای که عکس و نام او روی آن حک شده، در میان انبوه مزارهای دیگر هنرمندان برجسته ایرانی به چشم می‌آید. همیشه تعدادی از طرفداران مرتضی پاشایی در کنار مزارش حضور دارند.

آن‌ها با خواندن ترانه‌های او، گذاشتن گل و یادگاری، و دعا برای روح او، یاد و خاطره این خواننده محبوب را زنده نگه می‌دارند. فضای اطراف مزار مرتضی پاشایی آکنده از عشق و محبت طرفداران اوست و به وضوح می‌توان غم و اندوه از دست دادن این هنرمند جوان را در چشمان آن‌ها دید.

اسامی قطعه هنرمندان بهشت زهرا

در این قطعه که در ردیف‌های ۸۸ تا ۹۹ بهشت زهرا واقع شده، بزرگان موسیقی، تئاتر، سینما، ادبیات و دیگر رشته‌های هنری آرمیده‌اند. برخی از مشهورترین نام‌های این قطعه عبارتند از:

  • استاد محمدعلی کشاورز
  • استاد خسرو شکیبایی
  • استاد مرتضی احمدی
  • استاد داوود رشیدی
  • استاد علی نصیریان
  • استاد جمشید مشایخی
  • استاد فرهاد مهراد

علاوه‌بر این نام‌های برجسته، هنرمندان بسیاری در این قطعه آرمیده‌اند که هر کدام در رشته خود صاحب نام و اعتبار بوده‌اند.

قطعه شهدای مدافع حرم، آتش نشانی

سنگ قبر آتش نشان

در بهشت زهرا، قطعه‌ای به نام قطعه 50 وجود دارد که بهشت ابدی شهدای مدافع حرم، آتش نشان و رسانه است. این قطعه که در ردیف‌های منظم و با سنگ‌های مرمر سفید مزین شده، مزار شهدایی است که جان خود را در راه دفاع از حرم آل الله، نجات جان انسان‌ها و رسالت خطیر اطلاع رسانی فدا کرده‌اند. در کنار مزار شهدای مدافع حرم، مزار شهدای آتش نشانی نیز قرار دارد که جان خود را در راه نجات جان انسان‌ها و اطفاء حریق از دست داده‌اند. سنگ مزارهای این شهدا با تصاویر آن‌ها و نماد آتش نشانی، یادآور رشادت و فداکاری آن‌ها در سخت‌ترین شرایط است.

خرید طرح سنگ قبر هنرمندان بهشت زهرا با جنت نوین

بسیاری از هنرمندان برجسته ایران در قطعات مختلف بهشت زهرا آرام گرفته‌اند و سنگ قبرهایشان به یادبود آن‌ها و گاه با طرح‌ها و نوشته‌های خاص، محل رجوع دوستدارانشان شده است. در میان این سنگ قبرها، برخی توسط “جنت نوین” که یکی از معتبرترین تولیدکنندگان سنگ قبر در ایران است، طراحی و ساخته شده‌اند.

جنت نوین با استفاده از سنگ‌های باکیفیت و طرح‌های متنوع، سنگ قبرهایی زیبا و درخور شان هنرمندان خلق کرده است. برای مثال، سنگ قبر خسرو شکیبایی، بازیگر محبوب ایرانی، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا توسط جنت نوین ساخته شده است. این سنگ قبر از جنس سنگ گرانیت مشکی و روی آن، تصویری از خسرو شکیبایی به همراه نام و تاریخ تولد و فوت او حک شده است.

سخن پایانی

آرامستان بهشت زهرا، به عنوان بزرگ‌ترین آرامستان ایران، در زمینی به وسعت 600 هکتار، متشکل از 3 فاز و 328 قطعه مجزا، مأمن نهایی بسیاری از افراد از اقشار مختلف جامعه است. از قطعات 1 تا 19 که در نزدیکی درب باب الزهرا قرار دارند و به‌دلیل قدمت بالا و محدودیت فضا، قیمت بالاتری دارند تا قطعات 300 به بعد که در فاز 3 واقع شده و امکان خرید و پیش خرید آن‌ها وجود دارد، تنوع بسیاری در نوع و قیمت قطعات بهشت زهرا به چشم می‌آید. در نهایت، بهشت زهرا نه تنها به عنوان یک آرامستان، بلکه به عنوان مکانی برای تجلیل از مقام شامل انسان‌‌ها و یادآوری خاطرات و ارزش‌‌ها، نقشی مهم در فرهنگ و جامعه ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields