جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

معرفی انواع سنگ قبر

فهرست مطالب

زمانی که به قبرستان می­روید، با کمی توجه می­توانید انواع سنگ قبر را در آنجا مشاهده کنید. هر کدام از این نمونه ها ظاهر و دوام متفاوتی با یکدیگر دارند. به سنگ قبر، سنگ مزار نیز گفته می شود که به عنوان نماد روی یک قبر قرار می گیرد. نوشته هایی نیز روی سنگ قبر حک می شود که شامل پیام شخصی، تاریخ تولد، تاریخ مرگ، نام متوفی و …. می باشند. ممکن است عکس متوفی نیز روی سنگ قبر حک شود.

معرفی انواع سنگ مزار

سنگ قبر در انواع مختلفی در بازار سنگ فروشی موجود می باشد که نمی توان تفاوت انواع سنگ ها را براحتی متوجه شد ما در ادامه به معرفی انواع سنگ قبر پرداخته ایم تا تفاوت جنس سنگ ها را بدانید . فروشگاه جنت نوین امکان خرید سنگ قبر را بصورت اینترنتی فراهم کرده ما در این مجموعه سنگ مزار با طرح ها و تنوع های مختلفی را گردآوری کرده ایم. این سنگ قبر ها از باکیفیت ترین سنگ های موجود بوده و ارسال آن به سراسر کشور رایگان می باشد

سنگ قبر مرمر

سنگ قبر مرمر یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی ترین سنگ قبر می باشد که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. سنگ قبر مرمر دارای رنگ های بسیار متنوعی است. از محبوب ترین این رنگ ها  می توان به رنگ های قرمز، سفید، خاکستری و سبز اشاره کرد.

انواع سنگ قبر مرمر

همانطور که بیان کردیم سنگ قبر مرمر، انواع مختلفی دارد. یکی از بهترین انواع سنگ قبر مرمر، سنگ قبر هرات نام دارد. این سنگ قبر بیشتر به رنگ سفید دیده می شود که شامل رگه هایی به رنگ سبز نیز می باشد. ضخامت سنگ قبر هرات، حدود 3 تا 20 سانتی متر می باشد. مهم ترین ویژگی سنگ مرمر هرات، مقاومت بالای آن می باشد.

اگر بخواهیم سنگ قبر مرمر را بر اساس رنگ تقسیم بندی کنیم می توانیم به نمونه های سنگ قبر مرمر سفید هرات، سنگ قبر مرمر سبز، سنگ قبر سفید یا کرم اشاره کرد. هر کدام از این سنگ ها طرفداران مختص به خود را دارا می باشند.

هزینه سنگ قبر مرمر

هزینه سنگ قبر مرمر با توجه به رگه ها و درز هایی که دارد، تعیین می شود. در نتیجه نمی توان هزینه ثابتی را برای آن در نظر گرفت. روی سنگ مرمر به طور طبیعی رگه هایی وجود دارد که اگر این رگه ها از زیبایی سنگ بکاهد، هزینه آن پایین خواهد آمد. اما در برخی از موارد این رگه ها، زیبایی دو چندانی به سنگ می دهند، در نتیجه هزینه آن بالا می رود.

خرید سنگ قبر مرمر

سنگ مزار گرانیت

سنگ قبر گرانیت یکی از انواع سنگ قبر می باشد که رنگ غالب و اصلی آن، مشکی می باشد. این سنگ قبر، در دو نمونه ی ایرانی و خارجی در بازار موجود است. نمونه ی خارجی آن به نام سنگ قبر برزیلی، و نمونه ی ایرانی آن به نام های تویسرکان، سیمین و نطنز شهرت دارد. مهم ترین ویژگی سنگ قبر گرانیت، مقاومت و استحکام بالای آن می باشد. یکی از نمونه های جذاب این سنگ، سنگ قبر گرانیت سبز می باشد.

سنگ قبر گرانیت سیمین یکی از بهترین نمونه های سنگ قبر گرانیت می باشد که مقاومت بسیار بالایی در شرایط مختلف آب و هوایی دارد. سنگ قبر سیمین به رنگ مشکی با رنگ دانه های سفید دیده می شود که به زیبایی آن می افزاید.

با توجه به تنوع بالای این سنگ، نمی توان به طور دقیق، هزینه سنگ قبر گرانیت را تعیین کرد. زیرا هر کدام از این نمونه ها، هزینه منحصر به فردی را دارا می باشند.

خرید سنگ قبر گرانیت

 سنگ قبر مصنوعی

سنگ قبر مصنوعی یکی از جدید ترین انواع سنگ قبر به شمار می رود که می توان به وسیله ی انجام فرآوری های خاص، آن را تهیه کرد. برای تهیه ی این سنگ قبر ها، باید باقی مانده ی سنگ های طبیعی را با مواد آلی و افزودنی های دیگر مخلوط کرد. کیفیت سنگ قبر مصنوعی بسیار بالاست و می توان با خیال آسوده آن را در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد.

مهم ترین ویژگی سنگ قبر مصنوعی نسبت به انواع سنگ مزار، مقاومت و استحکام بالای آن می باشد. البته این سنگ قبر ها ویژگی های مختلف دیگری نیز دارا می باشند که از مهم ترین آن ها می توان به طول عمر بالای آن ها، برش پذیری سنگ مصنوعی، آب گریزی و رنگ ثابت، مقاوم در برابر گرما و سرما، ضخامت کم ، وزن پایین، پایین بودن هزینه سنگ قبر مصنوعی و …. اشاره کرد. هر کدام از این موارد باعث می شود که سنگ قبر مصنوعی در بین انواع سنگ قبر، بسیار محبوب و پر طرفدار باشد.

سفارش سنگ قبر مصنوعی

 سنگ مزار مرمریت

از دیگر انواع سنگ قبر، باید به سنگ قبر مرمریت اشاره کنیم. سنگ مرمریت از خانواده ی سنگ های رسوبی یا همان سنگ های آهک می باشد. این سنگ ها کاربرد های بسیار زیادی دارند که یکی از آن ها پوشش قبر و مزار می باشد. مهم ترین ویژگی سنگ قبر مرمریت، رنگ بندی متنوع در آن ها می باشد.

شما می توانید رنگ های بسیار متفاوتی را در سنگ مرمریت مشاهده کنید. این سنگ ها شباهت زیادی به سنگ مرمر نیز دارند. اما تفاوت های زیادی نیز در بین آن ها وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کیفیت سنگ قبر مرمریت بسیار بالاست و می توان بدون کمترین دغدغه، آن را برای سنگ مزار استفاده کرد. در مورد هزینه سنگ قبر مرمریت می توان بیان کرد که این سنگ ها، هزینه پایین تری نسبت به سنگ مرمر دارند.

سفارش سنگ قبر مرمریت

سنگ قبر نانو

یکی از جدیدترین انواع سنگ قبر، سنگ قبر نانو نام دارد که نمونه ی زیبایی از سنگ قبر مصنوعی می باشد. این سنگ های قبر نانو، همانند سنگ های مصنوعی، از بقایای سنگ های طبیعی به دست می آیند. به طور مثال می توان به وسیله ی مخلوط کردن سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر، سنگ گرانیت به همراه رزین و سیمان، سنگ مصنوعی و نانو به دست آورد.

سفارش سنگ قبر نانو

سنگ مزار نانو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از انواع سنگ مزار، سنگ نانو می باشد. این سنگ قبر دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی است که باعث شده است تفاوت زیادی بین این سنگ قبر با دیگر انواع سنگ قبر وجود داشته باشد. از مهم ترین ویژگی های سنگ قبر نانو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سنگ قبر نانو وزن بسیار پایینی دارد به همین سبب به راحتی می توان آن را جابجا کرد. در نتیجه نصب آن نیز بسیار راحت تر می باشد. البته دقت داشته باشید که به دلیل وزن پایین این سنگ، سارقان زیادی به سمت آن کشیده می شوند. زیرا دزدیدن سنگ های طبیعی کار سختی می باشد.
  • مقاومت بالای این سنگ ها از دیگر ویژگی های مهم آن ها می باشد. علاوه بر مقاومت، سنگ های نانو، در طول زمان رنگ ثابتی نیز دارند. زیرا آب نمی تواند به درون آن رسوخ کند.
  • ضخامت سنگ های نانو حدود 3 سانتی متر است و نمی توان سنگ هایی با ضخامت بیشتر را در بازار مشاهده کرد.
  • از دیگر ویژگی های مهم سنگ نانو می توان به امکان برش پذیری آن ها اشاره کرد به همین دلیل می توان آن ها را به راحتی به هر شکلی در آورد.

هزینه سنگ قبر نانو به چه عواملی بستگی دارد؟

برای تعیین تعرفه سنگ قبر نانو همانند دیگر انواع سنگ قبر، باید به عوامل مختلفی دقت داشت. به طور مثال سنگ های طبیعی که در سنگ نانو به کار رفته اند ، در تعیین آن نقش اساسی ایفا می کنند. علاوه بر آن میزان ضخامت و مقاومت سنگ ها نیز می توانند روی هزینه آن ها تاثیر بگذارند. اما به طور کلی، سنگ قبر نانو هزینه پایین تری نسبت به سنگ های طبیعی دارد.

تفاوت سنگ قبر مرمر با نانو چیست؟

تفاوت های زیادی بین سنگ قبر مرمر با دیگر انواع سنگ قبر و سنگ نانو وجود دارد.

  • یکی از مهم ترین تفاوت های این سنگ ها، مصنوعی و طبیعی بودن آن ها می باشد. سنگ قبر نانو از باقی مانده ی سنگ های طبیعی به دست آمده است، در حالی که سنگ قبر مرمر، کاملا طبیعی می باشد.
  • سنگ قبر مرمر در ضخامت های متفاوتی تولید می شود، اما سنگ قبر نانو تنها در ضخامت 3 سانتی متر تولید می شود.
  • یکی دیگر از تفاوت های سنگ قبر مرمر با سنگ قبر نانو، هزینه آن ها می باشد. بدون شک هزینه سنگ قبر مرمر بسیار بیشتر از سنگ قبر نانو می باشد.

تفاوت سنگ قبر مرمریت با مرمر چیست؟

بسیاری از افراد سنگ قبر مرمریت را با سنگ قبر مرمر اشتباه می گیرند. زیرا این سنگ ها شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. اما باید بدانید که این سنگ قبر ها، تفاوت های زیادی نیز با یکدیگر دارند. از مهم ترین تفاوت های بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین تفاوت های آن ها، زیبایی و درخشندگی آن ها می باشد. سنگ های مرمر بسیار شفاف هستند و می توانند نور را از خود عبور دهند. در حالی که سنگ های مرمریت این گونه نیستند.
  • این دو سنگ قبر، کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند. به طور مثال کیفیت سنگ قبر مرمر بسیار بیشتر از سنگ قبر مرمریت می باشد.
  • تفاوت در طرح و رنگ بندی از دیگر تفاوت های این دو سنگ به شمار می رود. سنگ های مرمریت تنوع رنگی و طرحی بسیار زیادی دارند. این مورد در سنگ های مرمر بسیار کمتر دیده می شود.
  • یکی دیگر از تفاوت های مهم سنگ مرمریت با سنگ مرمر، تفاوت هزینه آن ها می باشد. سنگ مرمر هزینه بسیار بالاتری نسبت به سنگ مرمریت دارد. این امر به دلیل تفاوت در کیفیت و مقاومت آن ها نیز می باشد.

جنت نوین فروشنده انواع سنگ قبر و سنگ مزار

جنت نوین فروشنده انواع سنگ قبر مرمر ، سنگ قبر گرانیت ، سنگ مزار مرمریت و سنگ مزار مصنوعی می باشد . جهت کسب اطلاع بابت خرید سنگ قبر می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۸۰۱۷۰۵ تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields