جنت نوین: یعنی لمس قلب مشتری
شـروع از ســال 1375

همه چیز در مورد پانیک و ترس از مرگ

فهرست مطالب
ترس از مرگ

ترس از مرگ به صورت طبیعی در ذات تمامی مردم وجود دارد. از آن جایی که انسان در زمان تولد به دنبال نور و روشنایی می باشد و مرگ دقیقا برعکس همه ی این ها است، پس ترس از مرگ کاملا طبیعی و نرمال می باشد.

در صورتی که ترس از مرگ به وحشت تبدیل شود موجب می شود که ذهن شما همواره درگیر این موضوع باشد و شما را از انجام کارهای روزمره باز دارد. روش های زیادی برای غلبه بر ترس از مرگ وجود دارد.

چرا در همه ی افراد ترس از مرگ وجود دارد؟

ترس از مرگ کاملا شایع می باشد، و اکثر مردم از مرگ به درجات مختلف می ترسند. این ترس می تواند به شکل های متفاوتی در افراد ظاهر شود. در برخی موارد این ترس بر روی رفتار و کردار افراد تاثیر می گذارد و موجب می شود که افراد برای انجام کارهای مثبت تلاش کنند.

چون بعضی از ترس ها موجب می شوند تا افراد محتاط تر رفتار کند.  ولی در برخی موارد هم  ترس از مرگ پیچیده تر بوده و می تواند بر روی زندگی روزمره ی اشخاص تاثیر بگذارد و موجب اضطراب آن ها شود.

علت ترس از مرگ

ترس از مرگ علت های بسیاری دارد که از جمله :

رفتار و کارنامه زندگی

یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب بروز ترس زیاد از مرگ می شود، داشتن کارنامه ی نامناسب در زندگی است. افرادی که بیشتر از مرگ می ترسند که در طول زندگی درگیر نارضایتی های پی در پی هستند.

این گونه افراد، اکثرا مایوس هستند و فکر می کنند که همیشه مورد ظلم واقع شده اند. و بر این باور هستند که در این دنیا هیچ کاری نکرده اند و دنیا هم در حق آن ها هیچ کاری نکرده است.

لذت نبردن از زندگی

برخی از افراد هم هستند که از زندگی خود لذت نمی برند و همیشه حرص زیادی می خورند. این موضوع می تواند تاثیرات مخربی بر روی ذهن آن ها بگذارد. این گونه از مردم بر این باور هستند که آینده ای بسیار تلخ و دردناکی پیش رو خواهند داشت.

لذت نبردن از زندگی موجب استرس زیادی آن ها می شود. این افراد فکر می کنند که دیگر دیر شده و زمانی کافی و لازم را برای رسیدن به آرزوهای خود ندارند. به صورت کلی این گونه تصورات در آن ها دیده می شود و موجب می شود که از زندگی خود لذت نبرند.

ترس از زندگی پس از مرگ

افرادی هم هستند که زندگی در این دنیا را به کل فراموش کرده اند و تنها فکر و ذکر آن ها درگیر دنیای  بعد از مرگ است. این گونه اشخاص همیشه نگران این هستند که آینده ی بسیار تلخ و دردناکی را پیش رو دارند.

آینده ای که هرگز برای آن ها خوشایند نخواهد شد. این گونه اشخاص در فکر خود همیشه به دنبال مجازات هستند و ترس از آینده موجب می شود که عملکرد بهتری داشته باشند.

بررسی سایر دلایل ترس زیاد از مرگ

ما در این بخش بطور کامل درمورد دلایل ترس از مرگ بطور کامل توضیح داده ایم :

مرگ پایان زندگیست

برخی از افراد زندگی پس از مرگ را باور ندارند و مرگ را پایان زندگی می دانند. آن ها در این دنیا حس پوچی دارند و لذت از زندگی را از خود دریغ می کنند.

ناراحتی دیگران از مرگ ما

دیدن مرگ عزیزان از دیگر دلایل ترس از مرگ می باشد، چون مرگ و سوگواری عزیزان از جمله اتفاقات تاثیر گذار به حساب می آید. دلیل این ترس هم بیشتر وابسته به نوع شغل می باشد.

ترس از مرگ در کودکان

ترس کودکان از مرگ می تواند ذهن والدین را بسیار مشغول کند، و می تواند تاثیرات مخربی را بر ذهن کودک به جا بگذارد. دلایلی از قبیل این که کودکان فاقد هرگونه اعتقادات مذهبی و درک از مرگ و مکانیسم های دفاعی هستند، به بزرگترها کمک می کند تا با این موضوع کنار بیایند.

برای به رسمیت شناختن این حس باید شدت و مدت زمان ماندگاری این حس را در نظر گرفت و با کمک متخصص روانشناس به نتیجه ی قطعی رسید.

همچنین بخوانید : چگونه با کودکان داغدیده رفتار کنیم ؟

ترس از مرگ در نوجوانان

ترس از مرگ در نوجوان ها متاسفانه از دیگر مقاطع سنی بیشتر است. دوره ی نوجوانی در افراد بسیار حساس و پر تنش می باشد. ترس از مرگ هم می تواند موجب اضطراب بیش از حد در آن ها باشد.

چون در این مرحله ی سنی دیگر برداشت بهتری در مورد مرگ دارند و همین امر می تواند استرس زیادی در آن ها ایجاد نماید.

آیا ترس از مرگ یک اختلال روانی است؟

بیشتر مردم در طول زندگی خود حداقل برای یک بار هم که شده، به مرگ فکر می کنند. ترس از مرگ می تواند موجب استرس و اضطراب زیادی شود. زمانی این استرس و اضطراب تبدیل به یک اختلال روانی می شود که زندگی روزانه ی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. این حجم از اضطراب و استرس می تواند عملکرد آن را هم در جنبه های مختلف زندگی تحت تاثیر قرار دهد. در برخی موارد ترس از مرگ به یک اختلال روانی تبدیل می شود و فرد نمی تواند افکار مرتبط با مردن را کنترل کند.

ترس از مرگ در کودکان

حس ترس از مرگ در کودکان بسیار نرمال و طبیعی می باشد و در بیشتر موارد به عنوان یک اختلال روانی به حساب نمی آید. ولی توصیه می شود که برای کسب اطمینان از این موضوع به یک روانشناس مراجعه نمایید.

ترس از مرگ در نوجوانان

نوجوانان ترس زیادی از مرگ دارند، در این مرحله برداشت بهتری در مورد مردن داشته و اضطراب زیاد و عمیق تری می توانند داشته باشند. یکی از راهکارهای نوجوانان برای کنار آمدن با ترس هایشان از مرگ می تواند موجب شکست ناپذیری خودشان شود.

نوجوانان در این سن و سال تمایل به انجام کارهای خطرناک دارند. والدین بزرگترین کمکی که می توانند به نوجوانان خود بکنند، به وسیله ی بردباری، صمیمیت و نزدیکی به آن ها می باشد.

ترس از مرگ ناگهانی

ترس از مردن یک امر طبیعی می باشد، ولی بیشتر مردم از مرگ ناگهانی واهمه دارند.

چگونه با ترس از مرگ مقابله کنیم؟

ترس از مرگ یک امر طبیعی می باشد، ولی از آن جایی که هیچ کس نمی تواند زمان مرگ خود را حدس بزند، باید در اولین قدم تلاش کند که در طول زندگی خود از لحظه به لحظه اش نهایت لذت را ببرد.

ولی در صورت داشتن ترس زیاد از مرگ و آسیب زدن این ترس به فرد، بایستی از یک روانشناس در این موضوع کمک بخواهد و تحت درمان باشد.  برخی مواردی وجود دارند که ترس از مرگ را کمتر می کند. از جمله ی این موارد به شرح زیر هستند:

زندگی خوب

داشتن یک رابطه ی صمیمانه با دیگران مانند یک رابطه ی احساسی قوی و عاشقانه، لذت بردن از زندگی و .. می تواند در کاهش این ترس کمک های زیادی کند. حتی برخی از چیزهای کوچک هم می تواند موجب ایجاد یک زندگی خوب برای شما شوند.

درباره ترستان صحبت کنید

سعی کنید در مورد ترس از مرگ با افراد دیگر صحبت کنید. این کار باعث می شود که نقطه نظرات آن ها را ببینید و از آن ها استفاده نمایید. زمانی که افکار خود را به زبان می آورید، در ارتباط با آن ها می توانید تصمیم گیری های منطقی و اصولی داشته باشید.

بودن در کنار عزیزان

برای مقابله با ترس از مرگ می توانید به این فکر کنید که اگر هم روزی زمان مرگ شما فرا برسد، شما می توانید کنار عزیزان از دست رفته ی خود باشید و دوباره آن ها را ببینید. رویای دوباره دیدن و بودن در کنار عزیزان از دست رفته می تواند زیبا باشد.

پانیک و ترس از مرگ درمان دائمی دارد؟

ترس از مرگ به شکل های متفاوتی در افراد ظاهر می شوند، ولی به صورت کلی احساسی که از این ترس فرد دارد، پایان زندگی در هر لحظه است. ترس زیاد از مرگ طبیعی می باشد و بسیاری از افراد در طول زندگی خود می توانند این حس را تجربه کنند. ولی پانیک و ترس از مرگ درمان دائمی دارد و با چندین راهکار مناسب می توان این ترس را از بین برد.

متخصصان و روانشناسان، تکنیک هایی برای بررسی ترس و احساسات در این جور مواقع دارند که با آموزش آن ها به فرد بیمار می توانند زندگی را قابل تحمل تر  نمایند و مشکلات را در جای مناسب قرار دهند.  در ابتدا برای درمان دائمی پانیک و ترس از مرگ باید فرد بیمار با این موضوع کنار بیاید که مرگ یک امر طبیعی است.

افرادی که به عدل و انصاف جهان باور دارند، منعطف تر هستند و ترس کمتری در مقایسه با دیگر افراد در مورد مرگ را متحمل می شوند. این افراد دید مثبتی به دنیا دارند و می دانند که در چرخه ی زندگی، مرگ موجب می شود که دیگران هم بتوانند قدم به این دنیا بگذارند.

فکر این را بکنید که از اول پیدایش بشریت تا  به امروز اگر کسی از دنیا نمی رود، دنیا جای زیبایی برای زندگی بود؟ پس باید برای درمان این ترس و پانیک دید مثبت به زندگی داشت و قدردان آن بود و از لحظه به لحظه ی زندگی لذت برد.

البته روش ها و درمان های زیادی برای مقابله و درمان دائمی این ترس و پانیک وجود دارد که بیشتر روانشناسان برای بیماران خود توصیه می کنند. ورزش کردن، طبیعت گردی، رفتارهای معنوی، هنر و نوشتن و موسیقی می توانند مکانیسم مقابله ای با ترس از مرگ در افراد ایجاد کنند.

جنت نوین فروشنده انواع سنگ قبر و سنگ مزار

جنت نوین فروشنده انواع سنگ قبر مرمر ، سنگ قبر گرانیت ، سنگ مزار مرمریت و سنگ مزار مصنوعی می باشد . جهت کسب اطلاع از قیمت و  خرید سنگ قبر می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۸۰۱۷۰۵ تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری:
فهرست مطالب
آخرین مقالات
ارتباط با ما
شماره تماس

۰۲۱-۵۵۲۰۶۸۸۱

ایمیل

jannatnovin@gmail.com

آدرس

آدرس : جاده قدیم قم – روبروی درب باب الرضا بهشت زهرا – ساختمان پیک کویر – دفتر شماره ۷ ،۸ ، ۱۲

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

"*" indicates required fields